עצורי הגבעות הציתו דגלי ישראל: "מוות לציונים"

במסגרת חקירת הפיגוע, נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים וכן על מסוכנותם של החשודים אשר באו לידי ביטוי בפעולות ואמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה

לאור צמצום צו איסור הפרסום אשר התיר פרטים אודות חקירת הטרור היהודי המתנהלת בשב״כ בימים אלה, בשבכ מתירים פרטים נוספים לפרסום. במסגרת חקירת הפיגוע, נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים והקיצוניים וכן על מסוכנותם של החשודים אשר באו לידי ביטוי בפעולות ואמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה. כך למשל, בחומרים אשר אותרו במהלך חקירת החשודים בשב"כ, נמצא ברשותם סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל ע"י חלק מהעצורים בפרשייה. בנוסף, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס.

בשב"כ הודפים את טענות הימין הקיצוני, "בימים האחרונים משמיעים גורמים שונים בעלי אינטרס טענות והאשמות קשות כנגד חקירת השב"כ המתנהלת בתיק זה. שירות הביטחון הכללי פועל ע"פ חוק לסיכול טרור באשר הוא טרור. להלן תובא התייחסות שב"כ לשקרים והטענות המופרכות שהועלו:

1. הטענה שנשמעה כאילו החשודים "נחטפו" הינה מופרכת. החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם.

2. מכוח החוק, נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. צעד זה, ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד. באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף.

3. הנחקרים מוחזקים לפי נהלי שב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

4. הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו.

5. הקפדה על מתן ציוד תפילה:
• במהלך במהלך שהותם סופקו לנחקרים על ידי שב"ס כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, ולרבות האפשרות לקיים פולחן דתי, כולל במהלך השבת.
• הנחקרים מקבלים אוכל כשר, לא עלו כל תלונות מצידם לגבי איכות או כמות האוכל.

6. במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ"ש השלום ובימ"ש המחוזי לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה.

7. יודגש כי במהלך הדיונים שאלו השופטים את הנחקרים לגבי מצבם במהלך הדיונים וכאמור לא עלו טענות בנושאים אלה מצידם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *