פוטין לגר"ב לאזאר, רבה של רוסיה: אני רוצה לדון איתך בשחרור החטופים

מאות רבנים השתתפו בוועידה השמינית של איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה. בסיום הוועידה אירח נשיא רוסיה את הרב הראשי למדינה

נציגים של כ־150 קהילות יהודיות ברוסיה השתתפו בפעם השמינית בכנס איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה שנערך בעיר הבירה מוסקבה, במלאות חצי יובל שנים להקמת האיגוד שהולך ומתפתח לטובת מאות אלפי היהודים שמתגוררים בכל הערים והמחוזות במדינת הענק.

את הכנס פתחה ישיבה חגיגית ומרכזית בהיכל בית הכנסת המרכזי 'מארינה רושצ'ה' שבמרכז מוסקבה, שמשמש במשך כל השנה מוקד ומרכז לכלל הרבנים וראשי הקהילות בהגיעם לעיר. בישיבת הפתיחה השתתפו נציגי כלל הדתות ברוסיה ובכירי ממשל רבים, ששיתוף הפעולה איתם הניב במשך השנים פירות רבים למען יהדות רוסיה. בנוסף התקבלו אגרות ברכה רבות ממשרדי ממשל ובהן הערכה לנוכח הפעילות היהודית הרב־גונית בכל רחבי רוסיה. בין המברכים היו ראש ממשלת רוסיה, ראש העיר של מוסקבה ושורה של אנשי ממשל חשובים.

בפתח הישיבה, אותה הנחה דובר האיגוד הרב ברוך גורין, עורר בדבריו הרב הראשי הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א את המשימה העיקרית של הארגון: "אנשים שמגיעים לקהילה רוצים לשמוח בעובדה שהם יהודים, ורוצים להיות גאים ביהדותם. עלינו לספק להם כל אפשרות לכך, כדי שבכל בית ובכל משפחה יהודית יורגש הקשר עם המסורת שלנו ועם ערכינו הנצחיים". בהמשך פירט הרב הראשי שורה של פעילויות בהן יש להתמקד, בכדי לעורר את היהדות בכל נשמה יהודית ברוסיה.

נשיא קרן "סטמאגי" וסגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי, מר גרמן זכרייב, שיבח את שיתוף הפעולה בין הארגונים שהביא הצלחות רבות למען יהודי המדינה. נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, סיכם את הקונגרס בהקראת דו"ח מפורט על פעילות הארגון בארבע השנים האחרונות, אז התקיימה הוועידה הקודמת. הוא פירט את ההישגים בכל תחומי החיים היהודים שהושגו בשנים אלו בערים רבות ברוסיה.

ויש כמובן גם היבט אקטואלי. הוועידה פרסמה קריאה להפסקת המלחמות, וניהול משא ומתן על מנת להציל את האזרחים ותושבי אזורי הסכסוך ולהרבות שלום בעולם. במסמך שפורסם הובעה תמיכה בתושבי ארץ ישראל, תוך גינוי מתקפת הטרור בשמחת תורה. עוד ציינו בוועידה כי איגוד הקהילות מציין לשבח את מאמציהם הרבים של נשיא רוסיה ומשרד החוץ הרוסי, להציל את בני הערובה, מה שכבר הוביל לשחרורם של כמה מהם.

"הקהילה היהודית של רוסיה מביעה תקווה שהמעצמות המובילות ימשיכו לגנות את הטרור על כל גילוייו וימשיכו להילחם בו, ובזכות זה יחולצו בני הערובה שעדיין נותרו בעזה, וגופותיהם של אלו שלמרבה הצער מתו בשבי – יובאו לקבורה מכובדת", נאמר בהודעת הסיכום של הוועידה.

עם סיום ימי הוועידה, אירח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, את רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר ואת הרב אלכסנדר ברדה, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה. הפגישה התקיימה בקרמלין. בדבריו אמר פוטין: "אתה יודע שאחרי ההסלמה של המצב במזרח התיכון, רוסיה עושה הכל כדי לעזור לאנשים שמוחזקים כבני ערובה. משרד החוץ שלנו פועל מול הזרוע המדינית של חמאס, והשגנו תוצאות מסוימות. כמובן שקודם כל שמנו לב לאזרחי רוסיה, אבל לא רק להם – אלא גם לאזרחים של מדינות אחרות, וזה כולל גם מבוגרים ובני משפחותיהם שעברו את השואה. כפי שאמרתי, יש כבר תוצאות מסוימות, אבל אני מבין ויודע שצריך להמשיך במאמצים האלה. זה מה שאנחנו עושים, ורציתי לדון איתך בפרטי העבודה הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *