פרייס: "הנתונים ברורים, אנחנו בדרך לריסון מהודק". הרשתות: "נסרב פקודה"

מספר הנדבקים בקורונה חצה את הרף של 2,500 שקבעה הממשלה לפני חנוכה. המשמעות: ישראל מתקרבת לסגירה נוספת של המשק והמסחר

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה בחריפות לנתון היומי המדאיג שפרסם משרד הבריאות היום רביעי: "הנתונים ברורים, אנחנו בדרך לריסון מהודק. היה כדאי להתחיל בו כבר בשבוע שעבר. את המסחר צריך לסגור. בשווקים, בשדה התעופה ובמקומות אחרים לא שומרים על התו הסגול".

היום נחצה רף 2,500 הנדבקים ביממה, בשבוע שעבר הוחלט כי במקרה כזה יוטל "ריסון מהודק" למשך שלושה שבועות, וזה מה שעומדים לדרוש במערכת הבריאות מהממשלה ונתניהו.

גם סגן שר הבריאות יואב קיש אמר כי: אובחנו אתמול 2,862 חולים, לא נוכל לחמוק יותר מהגבלות.

תמונת מצב עדכנית >>>

2,862 מאומתים חדשים אתמול (15.12).
83,227 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול (15.12).

היום, 16.12 נכון לשעה זו:
381 חולים שמצבם מוגדר קשה.
138 מונשמים.
3,022 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

נתוני התחלואה שנקבעו לפני חנוכה כסף להטלת צעדי "ריסון מהודק" לשלושה שבועות הם עלייה של מספר החולים החדשים אל יותר מ-2,500 ביום, ושל מקדם ההדבקה אל יותר מ-1.32 (כלומר 1.32 נדבקים מכל נשא קורונה). לפי דו"ח מרכז הידע והמידע של אמ"ן, מקדם ההדבקה כעת הוא 1.21. "בחודש האחרון מקדם ההדבקה גדול משמעותית מ-1, דבר המבטא התפשטות מואצת של המגפה", נכתב בדו"ח.

באיגוד רשתות האופנה, ההסעדה והמסחר, שבו יותר מ-400 רשתות, אמרו הבוקר: "שלושה חודשים המסחר היה סגור, ושבוע לאחר שהוא נפתח רוצים לסגור אותו שוב? לכולם ידוע וברור שהמסחר לא תורם לתחלואה, כמו שלכולם ברור וידוע מהם מקורות התחלואה. מעתה אנחנו מפסיקים לשלם את מחיר המחדלים של הממשלה. לא נחזיר פעם נוספת חצי מיליון עובדים לחל"ת. העובדים שלנו הם לא יויו – הם בני אדם, עם משפחות לפרנס. אנו מודיעים בזאת שאף חנות לא תיסגר – לא חנות רחוב, לא חנות בפאוור סנטר ולא חנות בקניון, נקודה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *