פרסום ראשון: פרצה חמורה בהסכם הקואליציוני עם החרדים

אוחיון חושף ב'אקטואליק' את הסעיף בהסכם הקואליציוני סביב שמירת הסטטוס קוו בנושא השבת, הסעיף הקיים מהווה פרצה חמורה ויגרום לחילולי שבת ברשויות המקומיות

במפלגות החרדיות עסוקים בשעות האחרונות בסבב חלוקת התיקים והתפקידים בועדות השונות, בין חברי הכנסת של יהדות התורה וש"ס, אך אט אט מתחיל לדלוף ההסכם הקואליציוני שנערך עם החרדים, שממתינים לאישור רבני המועצת החסידית ומועצת חכמי התורה של ש"ס.

אלא שלאתר 'אקטואליק' נודע על סעיף מעורר מחלוקת בהסכם, סביב סוגיית שמירת השבת ברשויות המקומיות, שבעצם מפר את הסטטוס קוו שהיה קיים בכנסת ה- 20 של מדינת ישראל, זאת ועוד שורה של כשלים נוספים בהסכם הקשורים לחוק הגיור, חוק הפונדקאות וקדושת הכותל, בהם נעסוק בהמשך.

במסגרת ההסכם הקואליציוני נכתב "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל. הממשלה תעשה לכבד את השבת ומועדי ישראל ששמרו על קיומינו כעם. אם יהיה שינוי שיפגע בסטטוס קוו יפעלו ראש הממשלה ו"גוש הליכוד" ביחד ובמחוייבות הדדית הצדדים לתיקון הפגיעה על מנת לשמר את הסטטוס קוו".

בכיר במפלגות החרדיות המעורב בשיח סביב ההסכם עם נתניהו טוען כי "הסעיף המדובר גורם לכך שסוגיית הסטטוס קוו בעניין השבת נפרצת, לאחר שראשי ערים רבים עשו מהלכים לשנות את הסטטוס קוו ברשויות המקומיות בעניין פתיחת עסקים בשבת, הפעלת תחבורה ציבורית ועוד".

הגורם הבכיר הסביר "בעבר הייתה דרישה לסעיף נוסף שיעגן את נושא חילולי השבת ברשויות המקומיות, הסעיף הנוסף לא נכנס בהסכם הסופי, דבר שיגרום לחילולי השבת ברשויות להמשיך כרגיל, כאילו הסטטוס קוו מתחיל מעכשיו, ולא כפי שהיה בכנסת ה- 20, הדבר הזה יגרום לפרצה אדירה שרבים ינצלו אותה לטובת חילול שבת המוני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *