צה"ל מעדכן ומשנה את הטירונות בהתאם ללקחי טבח שמחת תורה

טירונים יידרשו לרכוש מיומנות גבוהה יותר ברפואת חירום, בשימוש בנשק ואף ילמדו שיעורי מורשת קרב על בלימת האויב בעוטף

המלחמה עשתה את שלה. מערך מגל הכריז לאחרונה על שורת חידושים שיוטמעו בטירונות 02 המוכרת. טירונות 02 היא הטירונות הכי בסיסית בצה"ל ובקרוב יחלו הטירונים לעבור סדרת לינה בשטח, הדרכות קרב מגע וירי מתוגברות, וכן מור"קים (שיעורי מורשת קרב) בעקבות אירועי ה־7 באוקטובר.

"השינויים נולדו מתוך ציפייה שכל חייל וחיילת ידעו להגיב בעת אירוע חירום, גם אם הם לא לוחמים ולוחמות", אמר מפקד מערך מגל, אל"ם הרצל דרעי, והוסיף: "החלטנו להסתכל על כלל הכשירויות ולבחון את ההתאמות אל מול האתגרים".

במגל החליטו על חיזוק מיומנות הנשק וקרב המגע והוספת תרגולים למצבי חירום שונים. בשביל לתגבר את שיעורי קרב המגע, תועבר בקורס מ"כים במגל הדרכה מיוחדת, כך שכל מפקד יוכל להדריך את השיעורים, ולא רק הסמלים, כפי שהיה נהוג עד כה.

לטובת תרגול התנהלות נכונה במצבי חירום, הטמיעו במערך את "מציל חיים צבאי", תכנית שמלמדת רפואת חירום בסיסית. המטרה היא שהחייל בשטח יידע לתת טיפול רפואי במצבי חירום בהם הוא עלול להיתקל, כמו התקף חרדה ואפילו דום לב.

לצד זאת, הוחלט כי כל הטירונים יעברו שיעור מורשת קרב על אירועי אותו היום, יום טבח שמחת תורה. "יש לא מעט חיילים עורפיים שנדרשו להשתמש בנשק וביצעו פעולות מדהימות שהצילו חיים. הם הדגימו שגם אם הם לא בתפקידי לוחמה, אם הם נדרשים למשימה – הם שם", אומר דרעי.

השינויים יוסיפו שניים-שלושה ימים לטירונות ורובם כבר נכנסו בחלק מההכשרות, כשהיעד להטמעה מלאה הוא במחזור הגיוס באוגוסט הקרוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *