צעד גדול עבור הסטארט־אפ הישראלי בדרך לשוק העולמי

בטר ג'וס, חברת הזנק ישראלית שפיתחה טכנולוגיה להפחתת סוכרים, קיבלה סוף־סוף את אישור GRAS, תו תקן שמעיד שהפיתוח שלה בטוח לשימוש בשוק המזון העולמי

חברת הפוד־טק הישראלית בטר ג'וס (Better Juice). קיבלה את אישור GRAS Panel Self Affirmation, תקן שקובע שהטכנולוגיה עליה מבוסס הסטארט־אפ בטוחה לשימוש ופועלת בכפוף לסטנדרטים של ה־FDA.

בטר ג'וס מחממת הפודטק The Kitchen של שטראוס, מחזקת את מעמדה בשוק האמריקאי וצפויה להרחיב את פעילותה כשחקנית דומיננטית בהפחתת סוכרים במזון ובמשקאות בשוק העולמי.

למעשה, הפיתוח של בטר ג'וס שמציע טכנולוגיה חדשנית להפחתה של עד 80% של כל סוגי הסוכרים, ממגוון רחב של מוצרים מבוססי פרי, הוכרז רשמית כ־Generally Recognized as Safe. כלומר, כזה שהטכנולוגיה שלו בטוחה לשימוש.

קביעת תקן GRAS מבוססת על בחינה מדוקדקת של ועדת מומחים, שקובעים את מידת בטיחותם של מרכיבי מזון, במיוחד כשמדובר בשימוש בטכנולוגיות אנזימטיות חדשות לשינוי פרופיל הסוכר של מיצים. התקן מאשר את השימוש בטכנולוגיית הפחתת הסוכרים בכל מיצי הפירות המרוכזים והחומרים שמכילים כל סוג של תרכיז מיץ, או מחית – גם את המוצר הסופי וגם בתהליך עצמו.

גלי ירום, מנכ"לית ומייסדת שותפה בבטר ג'וס אמרה: "תו תקן זה יסייע בהרחבת פעילותנו ובהעמקת הקשרים שלנו עם יצרני מזון מכל העולם, שמבקשים ליצור מוצרי איכות מזינים ומופחתי סוכר ובכך לעמוד בביקושים לדרישתם הגוברת של הצרכנים".

כדאי לדעת: שוק המזון והמשקאות מופחתי הסוכר העולמי הולך וגדל במהירות וצפוי להגיע בתוך ארבע שנים לשווי של 79.5 מיליארד דולר, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 8.5% שהחל ב־2021. בבטר ג'וס אומרים כי הפיתוח שלהם ניתן לשילוב בקלות בתהליך ייצור המזון וכי היא נגישה וניתנת להתאמה לכל יצרן מזון ומשקאות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *