רב העיר אודסה פנה לחברי ועדת החוקה: "תעבירו אלינו כסף עכשיו"

רב העיר אודסה הרב אברהם וולף פנה לחברי ועדת החוקה: "תעבירו אלינו כסף עכשיו כדי שנוכל לרכוש מזון ותרופות; שעון החול אוזל"

רב העיר אודסה הרב אברהם וולף פנה לחברי ועדת החוקה: "תעבירו אלינו כסף עכשיו כדי שנוכל לרכוש מזון ותרופות; שעון החול אוזל".

הרב אברהם וולף פנה לחברי הוועדה בקול שבור: "המצב באוקראינה גרוע מאוד. קייב חרקוב וערים נוספות מוקפות צבא רוסי ושלוחי חב"ד במרתפים ומקלטים מיום שישי. יש דברים שעלולים להפוך לאסון הומניטרי אם לא יטופלו. למולדובה הגיעו למעלה מ-100,000 פליטים. לא צריך להמתין לאסון הומניטרי זה הזמן להפעיל את ישראייר, גם תמורת תשלום לכרטיסים, שתביא ארצה את הישראלים ומבקשי העליה. התארגנו לטפל באלו שלא מסוגלית לטפל בעצמם, יש לנו מושב זקנים של חב"ד, עם 50 ניצולי שואה, ו-120 יתומים במוסדות חב"ד. נערכנו ודאגנו מראש ל-30 טון מזון, וטונות של מים. התארגנו ונוכל להאכיל את הילדים וניצולי השואה.

עוד אמר: "כבר עכשיו אני רואה את הקצב שהאוכל נגמר לנו וה-8000 מבוגרים וילדים שחיים באודסה ומבקשים לשלוח להם אורל ומים כי לא התארגנו והמדפים ריקים. אני מדבר בשם 32 ערים גדולות באוקראינה שמכהנים בהם 180 שלוחי חב"ד. כל הרבנים עומדים בפני מחסור של אוכל. בתי המרקחת סגורים ואלו שפתוחים אין בהם תרופות מינימליות, עומד להתרחש פה אסון הומניטרי בעוד 10-7 ימים. צריך שהיום רבני חב"ד בכל הערים יקבלו כספים, לא מחר מחרתיים, אז זה לא יעזור כי לא יהיה אוכל. לא צריך לחכות שהמצב יהיה קשה יותר.

בקול חנוק סיים הרב וולף את דבריו: "כתב לי רב ש"יש פה ילדים שאין להם אוכל". תעבירו אלינו כסף עכשיו כדי שנוכל לרכוש מזון ותרופות. הוצאנו עשרות אוטובוסים ומאות משפחות יהודים. זה לא רק חב"ד אוקראינה, גם חבד מולדובה. כולנו מגויסים ועובדים יחד. שעון החול אוזל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *