רה"מ לפיד: "לא נאפשר תפילת יהודים בהר הבית"

בריאיון לכלי תקשורת ערביים, לפיד פנה לאזרחים הערבים והתייחס לפשיעה המשתוללת ולהסדרי הבנייה | "אני משתתף בתסכול ובכאב של החברה הערבית. זו החובה שלנו לטפל בפשיעה, ואנחנו עושים את זה אחרי שנים רבות של הזנחה" • לפיד אמר שממשלה בראשותו תבנה ותרחיב יישובים ערביים

החרדים יברכו? ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פנה אמש לציבור הערבי והתראיין לכלי התקשורת בניסיון למשוך כמה שיותר מצביעים ערבים. בראיונות התייחס לפיד למותו של וליד שהאב בן ה-13 מג'יסר א-זרקא, הדגיש את מחויבותו להיאבק בפשיעה בחברה הערבית, טען שיפעל למען בנייה בחברה הערבית והצהיר שיפעל למען שינוי חוק הלאום. "החוק הנוכחי הוא עלבון לתושבי ישראל הלא יהודים וצריך לתקן אותו. התנגדתי לחוק ואני חושב שצריך לשנות אותו ולהוסיף לו סעיף שוויון אזרחי", אמר.
בנוסף, לפיד טען כי ישראל תדאג לחופש פולחן למוסלמים באל-אקצא וכי לא יתאפשרו תפילות על הר הבית: "אנחנו לא משנים את הסטטוס קוו באל-אקצא, ואנחנו נדאג לחופש הפולחן של מוסלמים באל-אקצה… זו חובתנו כממשלה לאפשר חופש פולחן לכל מוסלמי שרוצה לבא להתפלל באל-אקצא ואנחנו נשמור על זה… אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית".
נודע כי יש עתיד השקיעה משאבים רבים בפרסום מעודד הצבעה בחברה הערבית מתוך מטרה להעלות את אחוזי ההצבעה, דבר שירחיק את נתניהו מה61 המיוחל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *