רוב הסטודנטים החרדיים מקבלים מלגה; מספר הסטודנטים הוכפל

בשנה החולפת הגיעה האוניברסיטה הפתוחה לשיא במספר הבוגרים עם 4,433 סטודנטים שקיבלו זכאות לתארים ולתעודות בשנה"ל תשפ"ב, מתוכם מספר מקבלי תואר ראשון עמד על 3,724

גידול של למעלה מ-120% במספר הסטודנטים החרדים באוניברסיטה הפתוחה, בתוך שבע שנים בלבד. כך עולה מדו"ח נשיאת האוניברסיטה לשנת תשפ"ב שהתפרסם לאחרונה. דו"ח נשיאת האו"פ מתפרסם מידי שנה והוא מפורט את ההישגים האקדמיים של האוניברסיטה, פרסומים מדעיים, תכניות לימודים לצד נתונים על אוכלוסית הסטודנטים והסטודנטיות, מצטיינים ומלגות.

לפי הדו"ח, בין השנים תשע"ו לתשפ"ב, צמח מספר הסטודנטים החרדים מ-1,300 ל-2,942, מתוך כלל אוכלוסיית הסטודנטים באו"פ שמונה 47,467 סטודנטים וסטודנטיות. הגידול הושג באמצעות השקעות ענק בהשקת תוכנית ייעודית להנגשת הלימודים לחרדים ופיתוח מסגרות ייחודיות לכך. הדו"ח מציין כי גם בשנה האחרונה מספר הסטודנטים החרדים המשיך לצמוח ועלה ב-8% ביחס לשנת הלימודים תשפ"א.

בדו"ח נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, הפרופ' מימי איזנשטדט, נכתב עוד כי "התוכנית תומכת בסטודנטים ובסטודנטיות מהחברה החרדית ומציעה להם ליווי אישי המנגיש למענם מידע על השירותים השונים הניתנים באו"פ (מלגות, ייעוץ, הכרה בלימודים קודמים, סדנאות מיומנויות למידה ותמיכה בלימודי אנגלית). נוסף על כך, מתבצעים הנגשה ועידוד פנייה למשאבים חיצוניים העומדים לרשות הסטודנטים והסטודנטיות החרדים (מלגות, תגבורים בלימוד אנגלית ועוד)".

בשנה החולפת הגיעה האו"פ לשיא במספר הבוגרים עם 4,433 סטודנטים שקיבלו זכאות לתארים ולתעודות בשנה"ל תשפ"ב, מתוכם מספר מקבלי תואר ראשון עמד על 3,724 לעומת 3,497 בשנת תשפ"א. בפרק המתייחס לתארים ותעודות שחולקו בשנת הלימודים הקודמת, מביא הדו"ח את נאומו של חיים לוריא, חרדי שסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה, ותיאר לפני הנוכחים בטקס חלוקת התארים את חווית הלימודים באו"פ מזווית חרדית.

נתונים מעניינים מתפרסמים בדו"ח, גם בנוגע למלגות. בשנת הלימודים החולפת הוענקי 5,160 מלגות, מהן 2,635 מלגות סיוע כלכלי. יצויין כי רכז הליווי האקדמי לסטודנטים חרדים באו"פ, מסייע גם בבדיקת הזכאות למלגות השונות והגשת הטפסים הנדרשים. לפי ההערכות, רוב מבין כמעט 3,000 הסטודנטים החרדים באו"פ מקבלים מלגה כלשהי במהלך הלימודים האקדמיים.

התכנית לשילוב ולליווי סטודנטים וסטודנטיות חרדים באו"פ מופעלת בידי צוות ייעודי בהובלה של ועדת היגוי מוסדית בשיתוף פעולה עם חברת תלם המתמחה בהובלה וניהול תהליכים אסטרטגיים בחברה החרדית. לדברי זאב סקלר, מנכ"ל חברת תלם: "דו"ח נשיאת האו"פ מפרט בצורה יסודית את היתרונות של האוניברסיטה הפתוחה המהווה בית לסטודנטים ולסטודנטיות מקבוצות חברתיות מגוונות בהם גם רבים מהציבור החרדי. השילוב של שיטת לימודים גמישה, יכולת לשמור על אורח חיים חרדי ללא צורך להתפשר על השכלה אקדמית איכותית והליווי הצמוד של רכזי תלם באוניברסיטה, גורמים לאוניברסיטה הפתוחה להיות מוסד הלימודים המועדף על מתעניינים בהשכלה גבוהה מהציבור החרדי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *