רמדאן 2024 היה אחד השקטים, איך זה מסתדר עם הפחדות "גורמי" הביטחון?

משטרת ירושלים מסכמת בסיפוק רב את חודש הרמדאן בעיר הקודש. היד הקשה נגד ההסתה והפרות הסדר, עשתה את שלה

המשטרה מסכמת את חודש הרמדאן בירושלים במספרים: למעלה מ־1.5 מיליון מוסלמים הגיעו לתיפלות בהר הבית. מספר זה מתייחס לכניסות. כלומר, כלולים בו גם כאלה שנכנסו להר הבית מספר פעמים.

המשטרה עצרה במחוז מעל 100 חשודים בגין הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים. 60 מהם בגין קריאות הסתה לאומניות בהר הבית. 172 פלסטינים שוהים בלתי חוקיים נעצרו בירושלים בתקופה הזאת כשחמישה־עשר מהם נעצרו כשהגיעו להר הבית. בשבת האחרונה (שמיני, פרשת החודש) נעצר מחבל וסוכל פיגוע דקירה באזור שער שכם.

השוטרים פעלו בחודש האחרון לשמירה על הביטחון, הסדר הציבורי, ויסות והכוונת התנועה והקהל, ממעברי עוטף ירושלים ועד לעיר העתיקה והמקומות הקדושים בירושלים. למעט תיפלות בודדות לאחריהן נשמעו בהר הבית קריאות הסתה ותמיכה בטרור ונורו זיקוקין בודדים לאוויר, לא היו חריגים במקום והתיפלות התקיימו כסדרן.

המשטרה סיכלה לא מעט "כמעט" פיגועים, בעיקר פיגועי דקירה, אבנים ובקבוקי תבערה. היא אף עצרה מסיתתים רבים. מרבית החשודים בהסתה נעצרו בעיר העתיקה בירושלים, הרבה בזכות פעילות משולבת ונחושה של המשטרה, מג"ב ותצפיתני מבט 2000.

המשטרה עצרה 172 ערבים שוהים בלתי חוקיים, 74 מהם אותרו בגזרת עוטף ירושלים, והיתר בעיר ירושלים ובסביבתה. עשרות כתבי אישום כבר הוגשו נגד החשודים שנתפסו בגין כניסה ושהייה שלא כחוק. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן סיכם אמש את הפעילות המשטרתית במהלך חודש הרמדאן והתייחס להפחדות שקדמו לחודש האחרון:

"הרמדאן האחרון לווה כבר לפני שהתחיל בלא מעט רעשי רקע, איומים ומורכבויות, שייצרו אתגר משמעותי אותו צלחנו יחד. זה הושג קודם כל בזכות פעילות משמעותית שביצענו טרום הרמדאן בציר המודיעיני, המבצעי והקהילתי. הפריסה המשמעותית, התכנון המבצעי הסדור והפעילות המדויקת שלנו, הצליחו לייצר יום אחר יום, לילה אחר לילה, שבוע אחר שבוע, את האיזונים הנדרשים בין חופש הפולחן להיבטי הביטחון והבטיחות, נטרול האיומים וטיפול נחוש בחריגים. ראינו את זה בסיכול הפיגוע שהיה בסופ״ש האחרון ובעשרות מסיתים ותומכי טרור שנעצרו. לא אפשרנו לחמאס וארגוני הטרור האחרים להוביל להסלמה על־אף הניסיונות הרבים וכך עלינו להמשיך גם ביום שאחרי. אבל ניתן לחתום את הפרק הזה של חודש הרמדאן בהצלחה רבה ברמה הלאומית והבינלאומית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *