רשות מקרקעי ישראל מסכמת את 2023 עם פחות מ־100 אלף יח"ד

במשרד השיכון וברמ"י מעלים על נס את ביצועי 2023 לנוכח מה שהם מכנים שנה "מאתגרת". בפועל, שווקה רמ"י פחות קרקעות מהנדרש

הממשלה ציינה בשבוע האחרון שנה להיווסדה ללא חגיגות יתרות בשל מצב המלחמה בו אנו שרויים. מסתבר שגם סיכומי השנה האזרחית היוצאת, אינם מעודדים. רשות מקרקעי ישראל סוגרת את שנת 2023 ומפרסמת נתונים מספריים אודות שיווק קרקעות במכרזים ובפטור ממכרז בסך כולל של 93,456 יחידות דיור. כלומר, פחות מהמינימום הנדרש בהתאם לגידול הטבעי באוכלוסייה (כ־100 אלף יחידות לפני עולים חדשים ותושבים חוזרים).

יתרה מזו, ברמ"י מוסיפים ומעדכנים כי מספר העסקאות שבוצעו בפועל מתאים לכ־60 אלף יחידות בלבד. ושר השיכון יצחק גלודקנופף (יהדות התורה) מתגאה במספרים ואומר: "למרות הריבית הגבוהה שהגיעה השנה לשיא של קרוב לשתי עשורים, והמלחמה שפרצה לקראת סוף השנה, רשות מקרקעי ישראל שיווקה קרוב למאה אלף יחידות דיור, נתון מעולה בהתחשב באתגרים". עם זאת, גם הוא מבין את הבעייתיות שבנתוני הביצוע ומוסיף מעין הבהרה: "יחד עם זאת, אנחנו לא נחים על זרי הדפנה, ומקווים להגיע בשנה הבאה לכמות שיווקים גבוהה יותר בצורה משמעותית, במטרה להביא לירידת מחירים ולדיור בר השגה לטובת כלל אזרחי ישראל".

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר עם פרסום הנתונים: "שנת 2023 היתה שנה מאתגרת גם בתחום ניהול הקרקעות. החל מעליות הריבית החדות, דרך שוק רווי בקרקעות, הצפי לבחירות ברשויות המקומיות ולבסוף המלחמה שפרצה ברבעון האחרון לשנה. למרות זאת אנו מציגים נתונים המצביעים על כך שניהול הקרקע ברשות מקרקעי ישראל התאפיין בגמישות ובתגובה מיידית לתנודות בשוק תוך מתן מענה לבעיות שנוצרו וכך הצלחנו   להתמודד עם האתגרים הקיימים. אנו תקווה שהמלחמה תסתיים במהירה ושנוכל לפעול לשיקום המדינה, כאשר לרמ"י כגורם הממונה על ניהול הקרקעות, יש חלק חשוב בסיוע לתנופת הפיתוח והחזרת המשק לקדמותו ולפריחתו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *