שני גופים חקלאיים מובילים בתחום ההדרים החליטו לשלב ידיים

חקלאי גרנות והדרי ניצנים שמייצרים כ־23 אלף טון בשנה, ישתפו פעולה במטרה להתמודד עם התחרות ממרוקו וספרד

כבר מספר שנים שענף ההדרים בישראל, כמו בעולם כולו, עובר משבר קשה שרק הולך ומחריף. המשבר שגרם לחלק מהחקלאים להישבר, הביא גם לשיתוף פעולה נדיר ומועיל בין שני גופי חקלאות מובילים בתחום ההדרים בישראל: 'חקלאי גרנות' ו'הדרי ניצנים'.

שני הגופים חתמו על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו ביניהם. על פי ההסכם, תהיה הדרי ניצנים, האגודה השיתופית בבעלות קיבוץ ניצנים ומשקי הדרום, אחראית על כל תחום האריזה של כלל התוצרת של גרנות והדרי ניצנים, לרבות זני השוק המקומי ושל זני הייצוא כמו קלמנטינה אורי, אשכוליות אדומות ופומלית. גרנות מצידה, קאופרטיב החקלאות שבבעלות 43 קיבוצים ומושבים, תהיה אחראית על כל פעילות השיווק בשוק המקומי ובשווקי היצוא עבור התוצרת החקלאית של גרנות ושל הדרי ניצנים יחד.

בסך הכל מדובר פה בכ־23 אלף טון פירות הדר, שיטופלו על ידי שני הגופים הללו יחד מדי שנה. לדברי גורמים בענף החקלאות, המצב בענף בכלל ובענף ההדרים בפרט, מחייב שיתופי פעולה. התחרות של ישראל עם שווקי מרוקו וספרד על המדף האירופי והאמריקאי בשווקים אליהן הן מגיעות בעלויות נמוכות בפער עצום מול ישראל, מחייבת היערכות מחדש, שילוב כוחות והתייעלות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *