תביעת ההשתקה של עיריית בני ברק מגיעה לבית המשפט

הבוקר יתקיים בבית המשפט הדיון בתביעה החריגה שהגישה עיריית בני ברק נגד חבר המועצה יעקב וידר • וידר: "אחרי שניסו לקנות אותי ונכשלו, הם מנסים להפחיד ולהשתיק אותי – תושבי בני ברק ינצחו אותם גם שם"

אחת מתביעות הדיבה היותר מעניינות בישראל מגיעה דווקא בבני ברק והבוקר יתקיים הדיון הראשון בבית המשפט השלום בתל אביב, זאת לאחר שעיריית בני ברק תבעה את חבר המועצה יעקב וידר, המשמש כראש האופוזיציה בעיר וכחבר מועצה היחידי בבני ברק שמשמיע ביקורת נגד ההתנהלות העירונית.

מדובר במקרה ראשוני בו עירייה תובעת חבר מועצת עיר בגין 'הצעה לסדר' שהגיש, הצעה לסדר היא המקבילה העירונית של הצעת חוק בכנסת. וההחלטה בה תשפיע ישירות על ההתנהלות של העיריות בישראל.

וידר שגם עומד בראשות ועדת הביקורת העירונית תוקף בצורה נוקבת את ההתנהלות העירונית בבני ברק ומאשים כי "העסקנים השרישו בה תרבות של סיאוב ושחיתות", לדבריו.

בתגובה להצעה לסדר שהגיש וידר בבקשה לבדוק אי סדרים בכספי ציבור, הגישה נגדו עיריית בני ברק תביעת דיבה על סך 300 אלף ש"ח.

עו"ד נתנאל רוזנשטיין, המייצג את חבר המועצה וידר, הגיש בשמו כתב הגנה לבית המשפט ובו מופיעות האשמות קשות על שחיתות חמורה מצד בכירים בעירייה. בכתב ההגנה נכתב כי "מדובר בקבוצת עסקנים הפועלים בחשאי לעשות בכספיה ונכסיה של העירייה כבשלהם. מי שצריך להתבע על ידי העירייה אלו העסקנים שבמעשיהם פוגעים בשמה הטוב של העירייה".

כמו כן כתב ההגנה מציין מספר פרשיות שחיתות ומוסר לכאורה של בכירים ביותר בעירייה, שיתבררו עתה בבית המשפט, ועלולים לייצר דרמה משמעותית שעלולה להשפיע על הפוליטיקה החרדית כולה לקראת הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד חודשים ספורים.

יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת הליכוד מסר בתגובה: "אחרי שהם גילו שאותי אי אפשר לקנות ושאני מפריע להם לגנוב את כספי ונכסי התושבים, הם מנסים להפחיד ולהשתיק אותי עם תביעת ענק של מאות אלפי שקלים. אני חבר במועצת העיר בהתנדבות מלאה ומשלם לעורך הדין שלי מכיסי הפרטי, והם כרגיל משלמים לעורכי הדין היקרים שלהם מכספי תושבי בני ברק – אבל אני לא מפחד מהם ובעזרת ה' ננצח אותם גם בבית המשפט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *