תדהמה בצה"ל: דובר צה"ל החדש היה סוכן משטרתי

על פי הדיווח של גידי וייץ בהארץ מסתבר שמסינג שימש כסוכן משטרתי כדי להפליל חשודים בפרשת ׳ישראל ביתנו׳. הוא נפגש בנושא ב-2015 עם איש היח״צ רונן משה

מינוי גיל מסינג לתפקיד דובר צה״ל מסתבך? על פי הדיווח של גידי וייץ בהארץ מסתבר שמסינג שימש כסוכן משטרתי כדי להפליל חשודים בפרשת ׳ישראל ביתנו׳. הוא נפגש בנושא ב-2015 עם איש היח״צ רונן משה.

תמליל השיחה בין השניים, שהגיע לידי "הארץ", חושף כיצד דובב מסינג את חברו כדי להוציא הודאה שנתן שוחד לאישים בצמרת ישראל ביתנו. קטעים מהשיחה הגיעו גם לכתב האישום שהוגש בפרשה.

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע צייץ בטוויטר: "‏הצבא בהלם מהסיפור של גידי וייץ. כעת נשאלת השאלה האם הרמטכל אביב כוכבי ידע שגיל מסינג היה סוכן משטרתי? אם כן, האם מיהר עם המינוי לפני הגעת שר הביטחון אביגדור ליברמן שאנשיו היו מעורבים בפרשה?".

תגובת דובר צה״ל: ״יובהר כי הרמטכ״ל לא הכיר את פרטי הפרסום בעניין דובר צה״ל המיועד, גיל מסינג.

בעקבות הפרסום, העניין בורר מול הגורמים הרלוונטיים במערכת אכיפת החוק.

מהבירור עלה כי מסינג מעולם לא היה חשוד בפרשה, וכי לא נפל כל רבב בהתנהלותו בהקשר זה.״

אתמול, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט הלמנות את גיל מסינג לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו.

גיל מסינג יחליף בתפקידו את תת- אלוף רונן מנליס המכהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

מצה"ל נמסר כי המינוי יכנס לתוקף בחודשים הקרובים.

מסינג, בן 35 בלבד, נולד בבסיס חצור וגדל ביבנה. הוא התגייס בשנת 2001 למערך
דובר צה"ל ומילא מספר תפקידים במערך. בין היתר היה קצין המבצעים מול התקשורת הבין-לאומית ונציג דובר צה"ל באוגדת עזה. ב-2007 יצא לזירה הפוליטית והיה יועץ התקשורת של ציפי לבני, שהייתה אז ממלאת מקום רה"מ ושרת החוץ. בין ספטמבר 2012 לפברואר 2013 היה מסינג עמית מחקר במכון War , ICSR וב-2013 עבר לזירה העסקית ושימש -מנהל תקשורת וקשרי חוץ בקבוצת שטראוס עד 2018. בשנה האחרונה הוא מנהל מערך התקשורת התאגידית הגלובלית, צ׳ק פוינט. גיל מסינג, נשוי ואב לשניים, מתגורר בתל אביב והוא בעל תואר ראשון בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, מטעם המרכז הבינתחומי הרצלייה ובעל תואר שני ללימודי משפט מטעם אוניברסיטת
בר אילן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *