תוחמר הענישה על מי שיסיע, ילין או יעסיק שוהים בלתי חוקיים

התיקון לחוק הכניסה לישראל אותו יזם חה"כ צביקה פוגל, אושר אתמול בוועדה לביטחון לאומי לקריאה ראשונה

הוועדה לביטחון לאומי אישרה אתמול (שלישי) לקריאה ראשונה את התיקון לחוק הכניסה לישראל, שיזם יושב ראש הוועדה חה"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית). על פי ההצעה תוחמר הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, העסקה והלנה של שוהים בלתי חוקיים תוך הרחבת אפשרות השימוש בכלים מנהליים על ידי גורמי האכיפה, והארכת הוראות השעה הקובעת קנסות מינימום בעבירות אלו. כל זאת במטרה לפגוע בתמריץ של מסיעים, מעסיקים ומלינים לסייע לשוהים בלתי חוקיים.

מנתוני המשרד לביטחון לאומי עולה כי 80% מתיקי הפשיעה בהם מעורבים ערביי יו"ש מקורם בשב"חים, בהם: עבירות של רכוש, גניבות רכב, התפרצויות לבתי עסק ודירות, פשיעה חקלאית. לעניין הנושא הביטחוני, נטען כי לשב"חים היכרות מעמיקה עם השטח מה שגורם לפיגועי איכות.

חה"כ פוגל אמר בדיון כי המלחמה הרב־זירתית יצרה מצוקת כוח אדם של עובדים ופועלים שנכנסו מיו"ש ומעזה. מצוקה שמגדילה את הפיתוי של אנשים בעיקר ערבים ישראלים, לעשות מעשים כמו הלנה, הסעה והעסקה של שב"חים שעלולים לפגוע באנשים אחרים. "המטרה של החוק היא חיזוק הריבונות ומניעת טרור ועבירות פליליות. החמרת הענישה באה להגדיר מחיר הפסד גבוה יותר", סיכם פוגל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *