תכירו מיליונר חדש: פרופ' חיים סומפולינסקי מהעברית בירושלים

פרופ' סומפולינסקי הוא הישראלי הראשון שזכה אי פעם בפרס היוקרתי של קרן Lundbeck בתחום חקר המוח

מהאוניברסיטה העברית בירושלים נמסר כי הפרס היוקרתי והחשוב ביותר בתחום חקר המוח, של קרן Lundbeck לשנת 2024, יוענק השנה לפרופסור חיים סומפולינסקי ממרכז אדמונד ולילי ספרא למדעי המוח באוניברסיטה. הפרס הבינלאומי הוענק לפרופ' סומפולינסקי בזכות מחקריו פורצי הדרך שתרמו תרומה מכוננת להבנה המעמיקה של המוח האנושי, והוכרו כמתמקדים בהבנת העקרונות החישוביים שעומדים בבסיס הדינמיקה העצבית במוח.

בין היתר, תרם סומפולינסקי תרומה משמעותית להבנה כיצד מעגלים עצביים מעבדים ומקודדים מידע, מייצרים ייצוגים של העולם החיצון ומעורבים בתהליכי למידה וזיכרון. הפרס הוענק לפרופ' סומפולינסקי לא רק בשל האופן בו מחקריו קידמו את הבנת תפקודי המוח, אלא גם בזכות ההבטחה שמחקריו טומנים בחובם ליישומים בבינה מלאכותית בהשראת המוח.

יחד עימו זכו עוד שני חוקרים בעלי שם עולמי: פרופ' לארי אבוט מאוניברסיטת קולומביה בארצות הברית ופרופ' טרנס סינובסקי ממכון סאלק, גם הוא בארצות הברית. את הפרס שמגיע עם 1.3 מיליון אירו, יוענק לזוכים על ידי מלך דנמרק בטקס מפואר שייערך ביוני בקופנהגן הבירה.

בעברית מדגישים שקבלת הפרס היוקרתי, מידי בית המלוכה הדני, מהווה סגירת מעגל מרגשת לפרופ' סומפולינסקי, בעצמו יליד דנמרק, שאביו פרופ' דוד סומפולינסקי ז"ל, הציל יחד עם חברי המחתרת הדנית מאות יהודים באוקטובר 1943, שהועברו בסירות דייג לחוף מבטחים בשוודיה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *