הפלונטר: בנט שוקל לתמוך בנתניהו, אך סמוטריץ' מתנגד לצירוף עבאס

 ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש ביום שישי עם נפתלי בנט במשך 3 שעות. הפגישה על פניו הייתה ברוח טובה ובנט הביע הסכמה להצטרף לממשלה, אלא שהתנגדות סמוטריץ' מונעת הקמת ממשלה ימנית שתשען על תמיכת רע"מ

ראש הממשלה בנימין  נתניהו נפגש ביום שישי עם נפתלי בנט במשך 3 שעות. הפגישה על פניו הייתה ברוח טובה ובנט אף הביע הסכמה להצטרף לממשלה, אלא שהתנגדות סמוטריץ' מונעת הקמת ממשלה ימנית שתשען על תמיכת רע"מ. בכיר בליכוד הזהיר כי ״אם יטרפד הקמת ממשלת ימין ויגרור אותנו לבחירות חמישיות – נלך לו על הראש שלא יעבור את אחוז החסימה״.

פגישה נוספת מתוכננת בין נתניהו לבנט ביממה הקרובה, בה השניים עשויים לסכם על שת״פ לטובת הקמת ממשלת ימין, כך דווח בערוץ 20.

‏גורמים בימינה מסרו כי בנט נוטה לתמוך במאמצי נתניהו להרכיב ממשלה – אך לא בהכרח בהמלצה. בסביבתו מעריכים שאם ראש הממשלה נתניהו ייכשל, המנדט יועבר אליו.

הערב צפוי בנט להגיע לפגישה עם יאיר לפיד לפגישה שתואמה קודם. בנט צפוי להבהיר שאין בכוונתו להיות ראש ממשלה מהימין בממשלת שמאל. הפתרון שמוצע בגוש ה21 של סער-בנט-גנץ הוא ממשלה פריטטית. בקואליציה יהיו יותר אצבעות לשמאל אבל בכנסת יש רוב לימין. המנגנון הפריטטי יבטיח כח שווה לכל אחד מאגפי הממשלה.

הכתבת דפנה ליאל דיווחה כי רה"מ נתניהו הציע לבנט רוטציה אחרי כשנה, וכניסה לליכוד, לבחירות הבאות יגיע בנט כבכיר בליכוד וראש הממשלה בפועל. בלשכת נתניהו מכחישים.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *