תלמידי התיכון התורני יצאו לסיור לימודי במכון הגמילה 'רטורנו'

המורים הסבירו לתלמידים כי בכל הקשור להתמכרויות, הזמן הטוב ביותר לטפל בהן הוא לפני שהיא מתרחשת

הסיור התקיים כחלק משיתוף פעולה בין הנהלת 'תיכון מעיין' לרשות לביטחון קהילתי (עיר ללא אלימות) בפתח תקוה .

כאשר הנהלת בית הספר 'תיכון מעיין', ברחוב טבצ'ניק בעיר, הודיעה לתלמידים כי הם עתידים להשתתף ביום עיון במכון לגמילה מהתמכרויות, היו מהם שהרימו גבה; ”מה לנו ולהתמכרויות, אנחנו בסך הכול נערים צעירים”, טענו באזני המורים. המורים הסבירו לתלמידים כי בכל הקשור להתמכרויות, הזמן הטוב ביותר לטפל בהן הוא לפני שהיא מתרחשת. ”מטרת הסיור היא להציף את הנושא דווקא בעודכם נערים צעירים ולקוות שבעקבות המסרים שתקבלו שם, תמנעו מלרכוש התנהגויות שליליות”, הייתה התשובה שקיבלו.

'רטורנו' הוא מכון לגמילה מהתמכרויות שונות. המכון ממוקם סמוך לעיר בית־שמש. השטח והמבנה שייכים לכנסייה הקתולית ומושכר לרטורנו. יו"ר המוסד הוא פרופ' שלמה אקשטיין ומנהל המוסד הוא הרב איתן אקשטיין.

הסיור הלימודי כלל הרצאה מעו"ס המטפל בשיטה המיוחדת של המכון (שיטה המבוססת על שיטת 12 הצעדים), פעילות odt בשילוב רכיבה על סוסים ושמיעת סיפור חייו של נגמל. במהלך כל הסיור, התלמידים הצעירים שאלו שאלות והביעו התעניינות.

בסיום הפעילות ביקש מנהל התיכון, הרב איתמר עמר, להודות לראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, שמאז כניסתו לתפקיד מעודד עשייה חינוכית המתמקדת במניעת נשירה וחיזוק תחושת הביטחון של תושבי העיר. וכן למנהל התוכנית בעיר, שלומי ערה, ולמתכללת תוכניות למניעת התנהגויות סיכון – אגף לטיפול בפרט, מירב חסיד, על התגייסותם במהלך השנה להעלאת המודעות בנושאים המקדמים למידה בקרב הנערים, שרובם הנם תושבי העיר פתח תקוה, ובעיקר לפועלם הרב למניעת נשירה בקרב נערים המתגוררים בעיר.

צילום: תיכון מעיין

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *