אתר 'אקטואליק' מגיש: שבעת האושפזין של הפוליטיקה הישראלית

מערכת בחירות רדפה מערכת בחירות ומזו המונציפאלית עברנו מהרה לזו הארצית. ישראל אוחיון הזמין לסוכה את שבעת האושפזין שעשו את השנה החולפת

 

שנת תשע"ט הייתה השנה הפוליטית ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה לאחר מלחמת העולם השניה, מערכת בחירות רדפה מערכת בחירות ומזו המונציפאלית עברנו מהרה לזו הארצית לא לפני שחווינו את הסיבוב השני בירושלים ובערים נוספות, וכמובן מערכת הבחירות האחרונה ימים אחדים לפני ראש השנה.

בפוליטיקה כמו בכל מהלך תחרותי בחיים יש מפסידים ויש מנצחים, אך לא תמיד המנצחים נגלים לעין, לפעמים הם אלה שעושים את העבודה השחורה מאחורי הקלעים, ולפעמים מדובר במהלך אחד קובצתי וייצירתי שמייצר שח-מט על האוייב הפוליטי ומביא לניצחון הגדול.

מערכת אתר 'אקטואליק' החליטה לצאת למסע אחר המנצחים הגדולים של הפוליטיקה הישראלית, לאחר שנה עמוסה מאוד, ריכזנו לכם את האנשים והמהלכים שעשו את 2019 / תשע"ט פוליטית במיוחד והגדרנו אותם כאושפיזין של השנה האחרונה, להבדיל הבדל עצום מהאושפיזן האמיתיים שאנו מארחים בחג הסוכות.

1. הבחירות בירושלים – במשך שנים ניסו החרדים לייצר בריתות, חלקן הועילו וחלקן הרעו עם המגזר החרדי, אך אדם אחד עמל במשך חודשים ארוכים על מנת לייצר ברית חזקה שאומנם לא הצליחה בכל החזיתות, אך הביאה את הניצחון הגדול בירושלים, הלא היא הברית בין דגל התורה לשס, ברית שעקשנותה הביאה לאחר שני סיבובים למשה ליאון את כסא ראש העיר על מגש של כסף.

משה ליאון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יוסף חיים כלף האיש הכל יכול במפלגת שס שמצליח במשך שנים לשמור על עמימות, ומסרב פעם אחר פעם להתהדר בנוצות הטווס, התעקש כמו שרק הוא יודע ליצור את הברית החדשה עם דגל התורה ובשיתוף פעולה מלא עם יעננקי קנייבסקי נכדו של שר התורה, הצליח ליצור ברית שמחזיקה מעמד יפה ועוד עתידה להביא הישגים מרשימים עבור הנציגים החרדים.

כלף

2. אלעד – זה היה ארוך זה היה קשה, ודם וירטואלי ניתז לכל עבר בעקבות החיצים הקשים שהופנו לכל המתמודדים, אומנם הציבור החרדי הוצרך להגיע אבל וחפוי ראש לבית המשפט העליון, אך על בחירות 2018 בעיר אלעד עוד יכתבו ספרים רבים.

פרוש בכותל, צילום: 'אקטואליק'

לניצחונו הקל של ראש העיר ישראל פרוש אין אדריכל, אך לכל מה שקדם ליום הבחירות יש יותר מאדריכל אחד, מיטב המוחות של שלומי אמונים או אלו שעובדים איתם בין במישורין ובין בעקיפין הצליחו לסכל את התמודדותו של פינדרוס, וכאן אנו מכתירים את המהלך שנעשה כרגע הגדול של הבחירות באלעד.

3. המהפך הדיגיטלי של יהדות התורה – המפלגה החרדית אשכנזית עברה שנה דרמטית במיוחד, שנה שבה סוף סוף היא הפכה ממיושנת אנמית ומשעממת, שכל מערכת בחירות אצלה הייתה ידועה מראש, למפלגה חיה ותוססת שמעיזה ומנסה לפתוח את עצמה לקהלים חדשים.

אז נכון, רובכם קראתם על שמות חדשים שהיו אחראים על כל הניו מדיה והפרסום של המפלגה, אך המוחות ששאפו לשם כבר מס' שנים, והצליחו לשכנע את הבוסים שלהם שהגיע הזמן ליצור שינוי הם היועצים הפרלמנטרים המצויינים יעקב איזק ושניאור רוזן מאגודת ישראל, ומדגל התורה היו אלה ירח טוקר, שלומי פולק ושחקן הרכש מהכנסת ה- 20 יעקב מורגנבסר.

חמשת הצעירים המוכשרים שעתידים יום אחד להחליף את הבוסים שלהם בספסלי הכנסת עשו לילות כימים על מנת לחדש את הפורמט של יהדות התורה והשבת, ויצרו מפלגה מעניינת ותוססת שסוף סוף מדברת לציבור בגובה העיניים.

4. הקמפיין של שס: למעלה מ- 90,000 קולות, זה המספר שהצליחה שס בראשותו של אריה דרעי להוסיף לעצמה במהלך שתי מערכות החירות הרצופות שעברנו, דבר שזוכה להגדרה הנדירה 'מדהים', זאת בעקבות המחשבה שהמפלגה הייתה על סף מחיקה מהמפה הפוליטית (כך ע"פ הסוקרים למיניהם) , ובעקבות אמון מחודש ביו"ר וקמפיין אדיר, הצליחה שס להוסיף לעצמה כשליש מצביעים חדש ולחזור לימי הזוהר של שנות ה- 2000 כמפלגה חזקה ויציבה.

דרעי. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אין ספק שאריה דרעי כאיש שמנצח על התזמורת הוא אחראי לניצחון הגדול, בעקבות שורה של צעדים הכוללים שלום בכל מחיר עם כל רב ספרדי באשר הוא ובמיוחד בגדולים שבהם.

אך מאחורי הקלעים היו מי שניהלו קמפיין יוצא דופן ומרשים, קמפיין שהצליח להפתיע את כל הפרסומאים המובילים במדינת ישראל, וכעת אפשר לומר שמדובר בקמפיין המצטיין של הבחירות לכנסת ה- 22, ומי שעומד מאחוריו הם היועץ האסטרטגי הכל יכול אבי לרנר שמצליח להתעלות על עצמו ולייצר לשס בפעם השניה קמפיין חד מטרה וברור, כשלציגו האחים ביכלר יענקי ויום טוב שממשיכים להיצמד ליו"ר המפלגה ולהיות האנשים שמנצחים על סיעור המוחות של המפלגה, כאשר אל כל החבורה הזו הצטרף הפעם ישראל אוזן היועץ המסור של היו"ר, שהגה ויזם את רעיון סרטון הסליחות של שס שחתום על הבאתם של עשרות אלפי קולות חדשים למפלגה.

5. ליכוד גדול מול כל השמאל – הסיסמאות של מפלגת השלטון מצליחים כל פעם להפתיע את העיתונאים מחדש, במפלגת הליכוד עבדו בשתי מערכות הבחירות האחרונות במרץ רב, והצליחו לייצר קמפיין מלא ברעל פוליטי, אומנם הבחירות הראשונות הוגדרו כהצלחה ואלה שאחריהם ככישלון, אך בכל המערכה הזו צמח לו אסטרטג חדש בן טיפוחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הלא הוא יהונתן אוריך.

 

כבר שנים ארוכות שאוריך הצעיר נצמד ליו"ר הליכוד ועושה רצונו השקם וערב, אך במערכות הבחירות האחרונות, הוצרך אוריך הסרוג להתעלות על עצמו ולהיות האיש שמוביל את קמפיין המפלגה, ומביא את הרעיונות החריפים לטובת המפלגה כאשר הכל מונח על כתפיו.

וכך, תוך שנה אחת הפך ראש הממשלה בנימין נתניהו את יונתן אוריך מיועץ מסור ונאמן למוח חריף שמצליח להוביל מהלכים אסטרטגים כבדי משקל בכדי לנצח מערכות בחירות, וללא ספק אנחנו הולכים לשמוע עליו עוד הרבה בשנים הקרובות.

6. עושים שלום – את שני "האושפזין" האחרונים שמרתי לאלה שבאמת עשו טוב בשנה האחרונה, אחד מהם הוא מנכ"ל רדיו 'קול ברמה' אריאל דרעי שהצליח לשים את כל הפוליטיקה בצד ולטובת עם ישראל להוביל את מהלך השלום הגדול ביותר בשנים האחרונות בין שס ואריה דרעי לתחנת הרדיו 'קול ברמה' שהוגדרה רק לאחרונה ע"י סקר tgi כתחנה המצליחה ביותר בישראל.

אריאל דרעי (מימין) בחגיגת הניצחון מחוץ לבג"ץ

מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי עם אריה דרעי

דרעי בהתאמצות ייתר עשה רבות על מנת להביא את בשורת השלום, שפרותיה כבר נגלים לעין, וככל הנראה תחנת הרדיו החרדית תצליח לשבור שיאים שעוד ירשמו בשנה הקרובה בספרי ההיסטוריה של התקשורת הישראלית.

7. שבע יפול צדיק וקם – אחרון אחרון חביב הוא לא אחר מאשר הח"כ לשעבר יצחק פינדרוס, האיש שעבר כל כך הרבה תהפוכות בשנה האחרונה הוא ללא ספק נחשב צדיק!

פינדרוס בבג"ץ. צילום: ישראל אוחיון

כמות הרפש והלכלוך שניסו לייצר עליו, לא הוציאה אותו אף פעם משלוותו הידועה והוא תמיד נשאר נאמן לדרך התורה למרות כל הקשיים שעבר בדרך, נכון אומנם הוא לא ח"כ בימים אלה וגם לא ראש עיריית אלעד, אבל הוא אדם טוב וישר שהצליל לקחת זכויות של אנשים רבים שדיברו ברעתו, וללא ספק שנת תש"פ תהיה משמחת יותר עבורו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *