חוקרי לה"ב 433 – משרד הרווחה ורשות המיסים פשטו על ערים במגזר הערבי

משטרת ישראל- היחידה הארצית לחקירה פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, יחדת מתפ"א, מג"ב, יס"מ גליל, פרקליטות חיפה, מרכז ותל אביב (אזרחי) והיחידה הארצית לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה בשיתוף משרדי ממשלה וגורמי אכיפה אזרחיים ביצעו אתמול במהלך היום מבצע אכיפה משולב נגד מספר עסקים הפועלים שלא כדין ומהווים תשתית לפעילות עבריינית. הפעילות בוצעה בחברה הערבית במקומות שונים באזור הצפון והמרכז: אעבלין, טירה, אבו-סנאן, אום-אלפחם, חדרה וחיפה.

במבצע לקחו חלק גורמי אכיפה נוספים, ביניהם: חוליית אכיפה ותשתיות ממנהל הדלק והגז של משרד האנרגיה, ביטוח לאומי, רשויות המס, היחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובנייה של משרד האוצר, משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה, משרד העבודה, מנהל הבטיחות בעבודה, מנהל האכיפה וההסדרה (משרד העבודה), חברת החשמל ומשרד התחבורה.

במהלך הפעילות שנערכה, נבדקו מספר בתי עסק, בחלקם נתגלו ממצאים של העלמות מס ואי דיווח, בגין כך רשויות המס יפתחו בחקירה. כמו כן, נמצאו ליקויים תברואתיים על ידי משרד הבריאות ואי עמידה בתנאים של איכות הסביבה וכב"ה, המסכנים את שלום הציבור.

כנגד אחד העסקים ניתן צו סגירה על ידי משרד העבודה, עקב מחדלים וליקויים המסכנים חיים וכן הורד רכב מהכביש על ידי משרד התחבורה. באחד העסקים אותר על ידי חברת חשמל על גניבת חשמל, אשר סכנה את שלום הציבור.

בנוסף, היחידה הארצית לאכיפת דיני תכנון ובניה נתנה לאחד העסקים עיצום כספי בסכום של 600,000 ש"ח. במספר עסקים נמצאו עובדים השוהים באופן בלתי חוקי בישראל, על כך נפתחה חקירה ויישקל להוציא כנגד העסקים צווי סגירה מנהליים.

בתום הפעילות, כל בעלי העסקים נלקחו לחקירה ביאחב"ל ביחידת להב 433 בגין עבירה של ניהול עסק ללא רישיון וכן עבירות מרמה. בהמשך, יישקל להגיש כנגד בעלי העסקים כתבי אישום ובקשות לצווי סגירה על ידי תובעי הרישוי של המשטרה. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, בשיתוף משרדי הממשלה השונים, תמשכנה במאבקן כנגד פעילות בלתי חוקית תוך זלזול בשלטון החוק.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *