נסראללה זועם על טראמפ: "ההכרה בגולן – זלזול בעולם הערבי"

נסראללה הוסיף כי "טראמפ מזלזל בכל ההחלטות הבינלאומיות ובקונצזנוס העולמי שהגולן הוא אדמה סורית כבושה. ההכרזה הזאת מעידה על הזלזול שלו בעולם הערבי ובאיסלאם. טראמפ מזלזל בעמדות בעלות הברית שלו ולא לקח אותן בחשבון כשקיבל את ההחלטה בנוגע לגולן"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס הערב (יום ג') בנאום ששודר ברשת "אל-מנאר" בלבנון להחלטתו של טראמפ להכיר ברמת הגולן ואמר כי "ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן היא אירוע מכונן בסכסוך הערבי ישראלי. טראמפ נתן מכת מחץ לתהליך השלום באזור". כזכור, אמש חתם טראמפ על ההכרההאמריקנית ברמת הגולן.

נסראללה הוסיף כי "טראמפ מזלזל בכל ההחלטות הבינלאומיות ובקונצזנוס העולמי שהגולן הוא אדמה סורית כבושה. ההכרזה הזאת מעידה על הזלזול שלו בעולם הערבי ובאיסלאם. טראמפ מזלזל בעמדות בעלות הברית שלו ולא לקח אותן בחשבון כשקיבל את ההחלטה בנוגע לגולן".

עוד הוסיף נסראללה: "כשהעולם שתק כשטראמפ סחר בירושלים והכריז עליה כבירת ישראל, הוא פתח את הדלת בפני טראמפ לעשות מה שהוא ירצה. אם הוא פגע בירושלים ומסר אותה לישראל, את הדבר הקדוש ביותר לאיסלאם, אז מה עוד נותר? מה שעודד את טראמפ לקבל את ההחלטה הזו נגד הגולן זאת העמדה של העולם ושל העולם האסלאמי כלפי החלטתו על ירושלים.

"עלינו לצפות שבעוד זמן מה טראמפ יגיד שהוא מכיר בריבונות של ישראל בגדה המערבית, זאת לפי הבקשה של הציונים כמובן. הם הרי טוענים שזו אדמתם מאז ומתמיד.

"יש מה שנקרא 'יוזמת השלום הערבית', למרות שישראל לא מכירה אותה. אם נותר לעולם עוד קצת כבוד, אז פסגת תוניסיה צריכה לצאת בהחלטה שיוזמת השלום הערבית מבוטלת והיא לא על השולחן יותר, ואז לחזור לנקודת ההתחלה. אני לא אומר שצריך לצאת במלחמה, לא, זה צעד פוליטי ראוי.

"האפשרות היחידה בפני הסורים להחזיר את הגולן, ושל הלבנונים להחזיר את חוות שבעא ואת ר'גר, והאפשרות היחידה של הפלסטינים לקבל את זכויותיהם הלגיטימיות היא ההתנגדות, וההתנגדות, וההתנגדות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *