פדיחה: אבני חיפוי צנחו ממגדל מגורים יוקרתי בירושלים

מדובר במגדל מגורים יוקרתי שהדירות בו נמכרו על ידי חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ, מקבוצת יצחק תשובה .

בית המשפט הורה לחברה לתקן את אבני החיפוי.

אבני החיפוי של מגדל מגורים ברחוב זנגוויל בירושלים – נופלות לקרקע ! כך נטען בבקשה שהוגשה בימים אלה לבית המשפט.

מדובר במגדל מגורים יוקרתי שהדירות בו נמכרו על ידי חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ, מקבוצת יצחק תשובה .

בית המשפט הורה לחברה לתקן את אבני החיפוי.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר – און טוענים, בבקשה שהוגשה בימים אלה לבית המשפט, כי הפעולות שמבצעת החברה הקבלנית (מקבוצת יצחק תשובה) על מנת "לחזק" את אבני החיפוי לא רק שאינן מסייעות, אלא ההיפך הגמור – גורמות לסדיקה ולהתפוררות מואצת של אבני החיפוי, המתפוררות ממילא.

בני זוג המתגוררים במגדל, ואליהם הצטרפה נציגות הדיירים במגדל, מזהירים כבר מספר שנים מפני סכנת החיים הממשית המאיימת עליהם כתוצאה מנפילת אבני החיפוי של מגדל המגורים.

תחילתה של הפרשה בכתב התביעה שהגישו עורכי הדין ורד כהן ורענן בר – און, מטעמם של בני זוג בעלי דירה במגדל המגורים, לבית המשפט בתל-אביב, נגד חברת אלעד ישראל למגורים, מקבוצת יצחק תשובה.

בית המשפט צירף את נציגות כל הדיירים מגדל המגורים, אשר תומכת בטענת בני הזוג, כתובעת נוספת בכתב התביעה.

על פי העדויות שהגישו עורכי הדין בר-און וכהן לבית המשפט, כולל של מומחים בכירים, הותקנו אבני החיפוי של מגדל המגורים בן 18 קומות בירושלים באופן לקוי ביותר.
האבנים באיכות ירודה, ומחדירות מים אל תוך הדירות שבמגדל.

ואולם חמור מכך, האבנים אינן מעוגנות לקירות החוץ של המגדל באופן שמחייב החוק לעגן אותן, ועלולות ליפול ולגרום לפגיעה בנפש.
כך למשל, מספר הווים שבעזרתם חוברו האבנים אל קירות החוץ קטן משמעותית ממספר הווים הנדרשים בתקן של מכון התקנים הישראלי.
ובנוסף, הווים שכן קיימים – מחוברים באופן שמנוגד לתקן של מכון התקנים הישראלי.

על פי העדויות שהגישו עורכי הדין בר-און וכהן מטעם התובעים, ניסתה החברה הקבלנית, מקבוצת תשובה, לתקן את הליקויים בשיטת "טלאי על טלאי", למשל בברגים ובברזלים מאולתרים, ובאופן רשלני, ונמנעה מלבצע תיקון ראוי של הליקוי – כלומר : פירוק החיפוי מכל קירות החוץ של המגדל, איטום קירות החוץ כפי שמחייב הדין וביצוע חיפוי מחדש של המגדל, לאחר איטום קירות החוץ כדבעי.

התובעים הגישו לבית המשפט, בין היתר תוצאות בדיקות של מעבדה מאושרת, ובדיקות מומחים, המוכיחות, כי אכן הליקוי באבני החיפוי הינו מהותי ביותר. ממצאי המעבדה המאושרת הם חד משמעיים : הביצוע אינו תואם לדרישות התקן. לרבות – מספר ווי החיבור, אופן חיבור הווים ועוד.

המומחים קובעים, כי אין מנוס מפירוק כל האבנים המחפות את המגדל, איטום מחדש של כל קירות החוץ של המגדל והתקנה מחודשת של אבני חיפוי אחרות.

לטענת התובעים, חרף ההתראות, וחרף חומרת הדברים והסכנה הגדולה לפגיעה בנפש –
לא עשתה החברה הקבלנית דבר וחצי דבר במשך כ- 5 שנים (!!!) כדי לטפל בליקוי כה חמור זה.

בית המשפט מינה מומחה אובייקטיבי מטעמו, אשר הגיש חוות דעת, ממנה עולים ממצאים מזעזעים לענין האופן בו בנתה החברה הקבלנית את המגדל.

הדיירים טוענים, כי הוכח, באופן נחרץ, שהחברה הקבלנית בנתה את אבני החיפוי במגדל מגורים בן 18 קומות באופן שמנוגד להוראות הדין, ובכלל כך לא עיגנה כראוי את אבני החיפוי לקירות החוץ. הבניה הינה בניגוד לכפי שמחוייב לעגן בהוראות דין מפורשות וחד משמעיות.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר – און טוענים, כי באופן כזה סיכנה החברה הקבלנית, במודע, חיי אדם, בשל רצונה לחסוך בעלויות של עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח, או חלק מאריח, שהיה נופל בגלל חוסר עיגון ראוי – היה עלול לגרום לפגיעה בנפש.

גם המומחה מטעם החברה הקבלנית עצמה נאלץ להודות, כי עיגון אבני החיפוי לא נעשה כנדרש.

המומחה מטעם בית המשפט קבע שורה של בדיקות שיש לבצע בדחיפות במגדל המגורים כדי לברר את היקף הסכנה לפגיעה בנפש בשל האופן בו "עיגנה" הנתבעת את האבנים לקירות החוץ.

לטענת עורכי הדין בר – און וכהן, בעוד הנתבעת מתעקשת, כי בהיותה האחראית על מגדל
המגורים – היא זו שזכאית לתקנו, הרי בפועל לא תיקנה את הליקויים הקשים, ואף לא טרחה לפעול בהתאם להוראותיו והנחיותיו של המומחה מטעם בית המשפט.

והינה, בימים אלה נפלו לקרקע אריחים מבין אריחי החיפוי של מגדל המגורים, ורק בנס לא נפגע עד כה אדם כלשהו.

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר – און, ממשרד בר – און, כהן, עורכי – דין, אשר מדורג כמשרד מוביל בישראל בעריכת דין , ובכלל כך בתחום הליטיגציה – התדיינות בבית המשפט , דיני משפחה ודיני ביטוח ונזיקין , כולל רשלנות רפואית.

www.Bar-OnCohen.co.il

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *