צפו: "חרדים לא עולים לרכבת" – הסרטון המטריד מרכבת ישראל שזעזע את המדינה

סרטון של פקח מתחזה בתחנת רכבת בת ים בו הוא מונע מחרדים לעלות לרכבת, הצליח לזעזע חרדים וחילונים כאחד, שתיעדו את הזוועה. אלא שזמן קצר לאחר מכן התברר כי הפקח הוא בכלל מתחזה שביים את הסיטואציה בעלת הניכוח האנטישמי

תיעוד מחריד נחשף הבוקר מתחנת הרכבת בבת ים, שם נראה פקח לא מאפשר לחרדים לעלות לרכבת שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שוחח עם שרת התחבורה מירי רגב, אודות התיעוד המזעזע בו נראה פקח רכבת ישראל, מתעלל בנוסעים חרדיים ומונע מהם כניסה לרכבת תוך קריאה “חרדים לא עולים כאן”. שרת התחבורה הודיעה לשר ליצמן כי המקרה הקשה ייבדק באופן מיידי ובצורה הדחופה ביותר, במטרה להביא למיצוי הדין עם הפקח לאור התנהגותו זו שאינה הולמת.

מיד לאחר מכן סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה לסרטון של פקח ברכבת ישראל שמונע מחרדים לעלות לרכבת: "מזעזע לראות עד היכן מדיניות ההסתה נגד החרדים מחלחלת, מדאיגה העובדה שפקח ברכבת ישראל מרשה לעצמו לעשות סלקציה ומונע מחרדים את עלייתם לרכבת. אני דורש משרת התחבורה שתקרא לסדר את מנכ"ל רכבת ישראל על התנהגות עובדיו. בושה !".

גם יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי בתגובה לסרטון המחריד בהם נראים לכאורה אנשים רשמיים מטעם רכבת ישראל מונעים מאנשים חרדים לעלות לרכבת ישראל: "שוחחתי עם מיכאל מייקסנר מנכ"ל 'רכבת ישראל' והוא מגנה בחומרה רבה את המעשה שעשה האדם על דעת עצמו. מראות שכאלו מצמררים ומחרידים ונובעים מההסתה הפרועה שיש בשיח ציבורי כנגד החרדים, אני מודה על התנצלות. יחד עם זאת, לא נעבור לסדר היום על מקרים ומראות שכאלו כלל".


אלא שלאחר שעה התברר מתגובת רכבת ישראל שמדובר במתחה, תגובת ההנהלה: "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו"

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיב על סרטון הרכבת לאחר חשיפת האמת ואמר: "אנחנו שמחים לראות שזה לא מקרה אמיתי, דבר כזה לא יכול היה לקרות ברכבת ישראל, אך זהו סרטון המשקף מצב בו הציבור החרדי סובל מתדמית של מפיצי מחלות, הציבור החרדי סובל מהקורונה יותר מכל ציבור אחר, יש לא מעט הכפשות והשמצות כנגד בציבור החרדי בגלל הדבר הזה".

מקלב הוסיף "אני קורא לחברי חברי הממשלה כאשר אנחנו מקבלים החלטות לראות את התמונה הכוללת, וההשלכות המקיפות על כל החלטה, הדברים האלה יש לקחת בצורה מאוזנת – כמו שהנושאים הכלכלים והחינוכים נלקחים בחשבון בטרם קבלת ההחלטה כך ההשלכות התדמיתיות צריכה להיות בחשבון. במגפה הזו אחד תלוי בשני, וצרך לחזק אחד את השני ולא לדחות אחד את השני".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. החרדים מתגלים במלוא מערומיהם

    חברה מושחתת שערבות הדדית נכונה רק לגבולות השכונות והחצרות שלהם, וכל השאר שילכו לעזאזל. זה היה ברור שהסרטון מבויים. החברה החרדית עם מיעוט גדל והולך שמשניא את כל החברה כולה על כלל ישראל. אתם מובילים את כל העם לאבדון.

    חגית |
    הגב