רופא בכיר ל'אקטואליק': "הגל הבא עלול להיות מאוד קטלני"

רופא בכיר בחזית הקורונה, שנלחם על חייהם של חולי קורונה באחד ממחלקות 'כתר' בישראל מתריע בשיחה עם 'אקטואליק' מפני הזלזול של הציבור בישראל מאי הקפדה על עטיית מסיכות, סבור "שהרע עוד לפנינו", מדבר על הקריסה בגל השני, הוא צופה שלא ניפרד מהמסיכות בשנים הקרובות ומסביר "למה הערים החרדיות ירוקות?"

רופא בכיר בחזית הקורונה, שנלחם על חייהם של חולי קורונה באחד ממחלקות 'כתר' בישראל מתריע בשיחה עם 'אקטואליק' מפני הזלזול של הציבור בישראל מאי הקפדה על עטיית מסיכות, סבור "שהרע עוד לפנינו", מדבר על הקריסה בגל השני, הוא צופה שלא ניפרד מהמסיכות בשנים הקרובות ומסביר "למה הערים החרדיות ירוקות?".

הוא סירב להיחשף בשמו, כותב השורות שנפגש עימו במהלך התקופה הקשה מקפיד להיוועץ עמו מידי פעם על הלך הרוח בבתי החולים בישראל.

איך זה שהערים החרדיות ירוקות ונטולי חולים, הרי שום דבר לא באמת השתנה שם. המקפידים – מקפידים. המזלזלים – ממשיכים לזלזל. ייתכן שהגענו לחסינות עדר? או תחלואה עודפת שקטעה את שרשרת ההדבקה?

ת.  אין חסינות עדר בקורונה. לא כל מי שחלה מפתח נוגדנים. מי שכן, הם למספר חודשים בלבד.

"יש תחלואה סמויה וזה מה שמפחיד, ולא רק בערים החרדיות, בכל המדינה. זה לא נכון יהיה להכליל".

האם הרע עוד לפנינו?

אני לא נביא, אבל המשוואה פשוטה: אם נקפיד על הנהלים – ננצל, אם לא – אז כן, הגל הבא עלול להיות מאוד קטלני".

האם כמו בשפעת הספרדית שהחלה בהילוך איטי, הקורונה עלולה לשנות מוטציה ולהיות קטלנית יותר?

עד כה וירוס הקורונה לא עבר מוטציות רציניות שזה כבר חדשות טובות –  מכיוון שניתן יהיה לפתח חיסון יעיל. הוא יכול לעבור מוטציות אין לדעת, נקווה שלא.

כמה זמן ייקח לשווק את חיסון לכל אזרחי ישראל?

ומתי נפטר סוף סוף מהמסכות?

צריך  להמתין ולראות האם החיסון יעיל, אם כן,  זה יכול להתמשך בין שנה לשנתיים. את המסיכות נסיר רק בעוד כמה שנים.

יהיו מי שיגידו שאחוזי התמותה בארץ מאוד נמוכים, ולא כפי שהפחידו מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר בר סימן טוב וכ"ו, וכל שנה מתים עשרות אלפי ישראלים בכל מקרה. אז למה צריך לסגור את המשק ולמוטט את העסקים?.

אחוז התמותה מקורונה הוא 0.6% אבל התחלואה נורא גבוהה, המחלה מדבקת פי כמה יותר משפעת – והסיבוכים שלה נוראיים. אם לא נקפיד – בתי החולים יקרסו. איכות הטיפול תרד והתמותה תעלה. בגל השני היינו על סף קריסה, היו מעבירים חולים מבית חולים לבית חולים היה ממש נורא."

 

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בלי שם של רופא כל הכתבה כאילו לא נכתבה. די כבר עם כל הכתבות שמתחילות ב"בכיר" אנונימי.

    אם הוא מנבא מהרהורי ליבו ולא כותב שם אז הוא צודק שלא כותב את שמו. אם זה מיקצועי אב הוא כנראה לא רופא. למה הוא מפחד לפרסם את שמו?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב