איראן פרסמה את רגע התקיפה והתריסה: "לקחנו חלקים מהמל"ט"

איראן מתגרה הערב בארצות הברית ומציגה סרטון של שיגור טיל הנ"מ לעבר המל"ט האמריקני, שר החוץ האיראני התריס: "אנחנו לקחנו חלקים מהמל"ט האמריקני הצבאי בתוך המים הטריטוריאלי שלנו באיזור שבו הופל"

איראן מתגרה הערב בארצות הברית ומציגה סרטון של שיגור טיל הנ"מ לעבר המל"ט האמריקני, שר החוץ האיראני התריס: "אנחנו לקחנו חלקים מהמל"ט האמריקני הצבאי בתוך המים הטריטוריאלי שלנו באיזור שבו הופל."

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף טען כי המל"ט האמריקאי שהופל חדר למרחב האווירי האיראני. "ב-00:14 המל"ט האמריקאי המריא מאיחוד האמירויות במצב חמקן והפר את המרחב האווירי האיראני. הוא נפגע ב-04:05 ליד חו-א מובארק. מצאנו את שרידי המל"ט הצבאי האמריקאי במים הטריטוריאליים שלנו בהם הופל ונוכל להשתמש בו", צייץ זריף.

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר כי "ממשלת איראן לא לוקחת ברצינות את הצהרות נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, או את טראמפ עצמו. מדיניות הסנקציות והמלחמה הכלכלית שנוקט טראמפ נגד העם האיראני לא תשיג תוצאות. איראן מצדה לא מתכוונת לתקוף אף אחד, אך אם יתקפו אותנו – התוקף הולך להתחרט". את הדברים אמר בריאיון לרשת RT בערבית.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הזהיר כי מתקפה צבאית אמריקנית על איראן תהווה אסון אמיתי למזרח התיכון, אסון שיביא לעלייה באלימות, לאי סדר ולבעיית פליטים אפשרית.
פוטין אמר את הדברים בראיון המסורתי השנתי שלו לטלוויזיה הרוסית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון שבו הוא גיבה את הנשיא טראמפ לאחר תקיפת המל"ט האמריקני שביצעה איראן.

"ב-24 השעות האחרונות איראן העצימה את התוקפנות שלה נגד ארה״ב ונגד הקהילה הבינלאומית. אני חוזר וקורא לכל האומות החפצות בשלום ובביטחון לתמוך בארה״ב במאמציה נגד התוקפנות האיראנית", אמר נתניהו.

מוקדם יותר, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נשאל אם בכוונתו לבצע תקיפה והשיב: "תגלו בקרוב". טראמפ אף צייץ: "איראן עשתה טעות גדולה מאוד".

טראמפ הרגיע את המתיחות מול איראן, ואמר כי ייתכן שהפלת המל"ט נעשתה בשוגג. טראמפ הוסיף לכתבים בבית הלבן כי יש לו תחושה שמדובר בפעולה ש"גנרל או מישהו" עשה בטעות. אך הדגיש כי מדובר ב"טעות גדולה" מצד טהרן, כשנשאל אם ארה"ב תתקוף באיראן השיב: "בקרוב תגלו".

באל ערבייה דווח כי תוך שעות צפויה החלטה אמריקאית על תגובה להפלת המל"ט, טראמפ ייפגש עם ראשי הצבא.

במקביל, הפנטגון פרסם הערב (יום ה') סרטון המתעד לדבריו את שובל העשן בשמיים מעל מצרי הורמוז אחרי הפלת המל"ט האמריקני על-ידי משמרות המהפכה של איראן.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *