ההופעה המושלמת של אברהם פריד – נתי רוזנטל

האינטרקציה שלו עם הקהל לא פחות ממדהימה,גם הקשיש שישב בקצה הרחבה הרגיש כאילו פריד מדבר איתו. אמנם השתתפו בהופעה 1.500 איש,אבל כולם שם הרגישו כאילו זה 'מופע יחיד'. נתי רוזנטל, היה במופע של פריד וליקק את האצבעות

נפתח בגילוי נאות,כותב השורות לא נוהג להשתתף בהופעות מעורבות בהיות וגדולי ישראל אסרו 'ערבי שירה'.

אבל בהיות ורעייתו לחצה, הוא נעתר לבקשת והשתתף במופע המשותף של אברהם פריד וחנן בן ארי בהר הזיתים.

נתחיל בלוקיישן, אל מול הר הבית שמתנוסס בתפארה ומזכיר לנו את החורבן. בשילוב אוויר הרים צלול כיין,שגם בשיא החום של חודש תמוז מרגיש כמו אמצע החורף,בחרו מארגני המופע לערוך אותו דווקא שם,איך נאמר בעדינות. מקום מושלם.

הבמה מרשימה. התאורה נכונה. ואל מול השקיעה עולה לבמה אברהם פריד.

האינטרקציה שלו עם הקהל לא פחות ממדהימה,גם הקשיש שישב בקצה הרחבה הרגיש כאילו פריד מדבר איתו. אמנם השתתפו בהופעה 1.500 איש,אבל כולם שם הרגישו כאילו זה 'מופע יחיד'.

פריד מתחיל לשיר את אלוקי נשמה של משה לאופר, אחיה אשר כהן אלורו מפליא בנגינתו על הפסנתר.הקהל מצטרף חרישית לפריד,חושש לאבד את הרגעים הקסומים הללו.אט אט השירה מתגברת 'ואתה עתיד ליטלה ממני' אל מול מקום המקדש מקבל משמעות חזקה מתמיד.

ואז האורות נדלקים,חברי המקהלה בשירה פוצחים.'ירושלים שבלב' שירו האלמותי של פריד מרים את הקהל,במקום הזה ירושלים איננה רק בלב,היא גם במציאות. ניתן לגעת בה ולמשש אותה.

פריד מספר סיפור נאה על הרב'ה. אבד לו הארנק ברכבת סואנת בפריז,והאבידה נמצאה בזכות התמונה של הרבי שהתנוססה בחזיתה.
מחרוזת שירי חב"ד קסומה שבהתחשב ביארצייט שחל רק יומיים קודם מקבלת משמעות אחרת.

ואז זה קורה. פריד מזמין לבמה את 'אלוף העולם' חנן בן ארי,יחדיו הם מבצעים את שירו של בן ארי 'אמא אם הייתי' חנן בן ארי מופיע כמה דקות לבדו עם מיטב משיריו,בן ארי הוא פרפורמר מדהים.

הנוכחות הבימתית שלו סוחפת לעילא ולעילא,הדתלי"ם שיושבים בקהל באקסטזה מהאיש,גם אותי הוא הקסים.

פריד חוזר לבמה ומבצע יחד עם בן ארי כמה משירי חב"ד.לטעמי החיבור ביניהם לא מספיק טוב,כשפריד משורר בדביקות את 'ריבון העולמים' חנן בן ארי קצת נאבד שם לנוכח העוצמות האדירות של פריד.

לסיכום,הרעייה צדקה. היה שווה כל שקל של השקעה.

עוד מילה אחת, פשוט מדהימה העובדה שאברהם פריד שהוא זמר חסידי הארד-קור – וכך גם רוב שיריו כובשים את הציבור הדת"ל ברמות מדהימות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *