דרמה מדינית: ראש הממשלה התחנן לגבי אשכנזי שיחתום לו על ייפוי כוח

כמה דקות אחרי שנתניהו המריא מישראל, התברר לראש הממשלה שהוא אינו מוסמך לחתום על ההסכם עם איחוד האמירויות – אלא אך ורק שר החוץ גבי אשכנזי שאותו נתניהו השאיר בארץ., כך דיווחה דפנה ליאל.

דרמה מדינית התחוללה מאחורי הקלעים: כמה דקות אחרי שנתניהו המריא מישראל, התברר לראש הממשלה שהוא אינו מוסמך לחתום על ההסכם עם איחוד האמירויות – אלא אך ורק שר החוץ גבי אשכנזי שאותו נתניהו השאיר בארץ., כך דיווחה דפנה ליאל.

לפי נוסח החלטת הממשלה מ-1951, נקבע אז כי יש "לייפות כוחו של שר החוץ או מי שיתמנה על ידו לחתום בשם הממשלה על הסכמים ואמנות בין-לאומיים.״

כדי שנתניהו, יוכל לחתום על ההסכמים היו שתי אפשרויות: או שהממשלה תתכנס כדי להסמיך אותו – או ששר החוץ יסמיך אותו בעצמו. לנתניהו לא נותרה ברירה אלא לבקש את ייפוי הכוח מאשכנזי, שנותר בארץ לאחר שביבי סירב לצרף אותו לנסיעה.

אשכנזי מחל על כבודו וחתם על ייפוי הכוח לנתניהו לאחר שהובהר כי ההסכם עצמו עם איחוד האמירויות יכלול סעיף ושבו ייכתב שההסכם לא ייכנס לתוקף עד שיאושר בממשלת ישראל.

גורם בלשכת נתניהו סיפר כי רק ברגע האחרון, כשהם כבר בארה"ב, נמסר להם שלפי מנדלבליט אין לנתניהו סמכות וזה באחריות שר החוץ.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יש לעצור מנדלבלט ולהשליכו לכלא. עד כאן צלופח ימח שמך

    הלו השכנים של מנגלטמבל תעצרו החולירא הזה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אין שום נושא שבו מנדלבליט לא שם ברז לביבי.

    מעניין מי הכניס לכותרת את המילה "התחנן", דפנה ליאל ה"מעריצה" של ביבי?
    מנדלבליט הפך לשליט ישראל, שום דבר לא יכול לזוז ללא אישורו. ברצונו מתיר וברצונו אוסר. גם זה בשם הדמוקרטיה?

    יואב |
    הגב