הזייה: ד"ר שרון אלרעי-פרייס מזהירה מפני גל רביעי קשה יותר מהקודמים

למרות שמעל 5 מיליון ישראלים כבר התחסנו מפני הנגיף, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מזהירה מפני גל תחלואה רביעי קשה יותר מקודמיו ומביעה חשש כי החיסון לא יהיה יעיל בעתיד

למרות שמעל 5 מיליון ישראלים כבר התחסנו מפני הנגיף, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מזהירה מפני גל תחלואה רביעי קשה יותר מקודמיו ומביעה חשש כי החיסון לא יהיה יעיל בעתיד. את האזהרה כתבה בחוות הדעת שימש רקע לקבלת ההחלטה בממשלה והוא מפרט נתונים לגבי הגל הראשון, השני והשלישי שבו "נשברו מספר שיאים".

ד"ר אלרעי-פרייס מציינת במסמך שפורסם באתר הרופאים של ישראל את סוגיית "חסינות העדר" כאשר "הידע והניסיון שהצטברו אודות יצירת חסינות עדר בעת מבצע חיסון המוני בפתוגנים השונים מצביעים על הצורך להגיע לשיעורי התחסנות גבוהים מאוד של 85%-80% מכלל האוכלוסיה". ולשם כך היא הביאה את החצבת שרק שיעור התחסנות של 95% השיג בה את חסינות העדר מפני הידבקות בנגיף.

כיום בישראל כ-1 מיליון בגירים בישראל אינם מחוסנים, ביניהם כ-230 אלף בני 50 ומעלה וכן כ-2.5 מיליון ילדים מתחת לגיל 16 – כ37% מכלל תושבי ישראל. "קשה להניח שקיימת חסינות עדר המאפשרת הורדת כל המגבלות וחזרה לחיים רגילים גם ללא כניסתם לישראל של וריאנטים חמורים יותר של הנגיף מאלה שכבר נמצאים בארץ", צוין.

על המוטציות היא כותבת במסמך ומתריעה כי "קיימת גם הערכה שצפויים להתפתח זנים בעלי מוטציות שונות עם עמידות משתנה לסוגי החיסונים הקיימים כאשר קצב התפשטותם, כמו שאירע עם הזן הבריטי, עלול לגרום לאובדן שליטה על המגיפה עקב הדבקה מהירה".

ד"ר אלרעי-פרייס מתריעה כי "קיים סיכון משמעותי לגל תחלואה נוסף שעלול להיות חמור אף יותר בהשוואה לגלי התחלואה הקודמים – אם יוסרו כל ההגבלות הנוגעות לכניסת הנוסעים מחו"ל לישראל ואם לא תתמלא חובת הבדיקה שלהם בטרם העלייה למטוס בכל מקום שהוא ומיד בהגעה לארץ".

היא טוענת שיש ירידה אפשרית במועילות החיסונים וכי רמת ההגנה במחלימים עדיין לא ידועה. "בשל פרק הזמן הקצר מאז תחילת התחלואה ותחילת מבצע החיסונים בישראל, עדיין לא ניתן לקבוע את משך תקופת ההגנה הקלינית הנוצרת בפועל במחוסנים ובמחלימים וכבר בשלב הזה", הבהירה במסמך, "יש חשד בעולם מפני וריאנטים נוספים שעלולים להדביק מחלימים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *