זהו הדג המוביל בקניות לר”ה

רוב הדגים הנצרכים בישראל מיובאים

משרד החקלאות וארגון מגדלי דגים מפרסמים לקראת ראש השנה וחגי תשרי נתונים על ענף הדגים: בחודש ממוצע צורך הישראלי כ-1.8 ק”ג דגים, כאשר כ-30% מכמות זו היא של דגים טריים, ואילו במהלך החודש הקודם לערב ראש השנה נוסקת הצריכה לכ-2.3 ק”ג לנפש.

לקראת ראש השנה בשבוע הקניות לחג (7 ימים לפני ערב החג) צופים במשרד החקלאות גידול של כ-78% בכמות צריכת כלל הדגים לעומת שבוע ממוצע בימות השנה.

צריכת הדגים הטריים בשבוע הקניות לחג מהווה כ-38% מסך התצרוכת של דגים בכלל (טריים וקפואים), לעומת כ-30% בממוצע על פני כל השנה. קרי בשבוע זה עולה הביקוש לדגים טריים.

הדג המוביל במכירות ברשתות השיווק בתקופת החג הוא האמנון, עם כ-36% מסך מכירות הדגים, אחריו סלמון עם כ-29%, במקום השלישי והרביעי הקרפיון והדניס עם כ-4.5% ואחריהם הנסיכה והכסיף עם כ-4% מסך צריכת הדגים בשבוע הקניות לחג.

בשנת 2019, נצרכו כ-194,000 טונות דגים (במונחי דג שלם), רוב הדגים הנצרכים בישראל מיובאים (כ-90%), 176,000 טונות מיבוא (רובו של דגים קפואים) וכ-18,000 טונות מייצור מקומי.

הייצור המקומי של דגים נחלק לשלושה מקורות: בריכות הדגים: כ-13,400 טונות, החקלאות הימית: כ-3,500 טונות והדיג בים התיכון ובכנרת: כ-1,000 טונות. משרד החקלאות ופיתוח הכפר מעודד את ציבור הצרכנים לצרוך דג טרי בריא ישראלי בתקופת החג.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.