המוטציה שממנה נדבקו הנשים החרדיות באמת קטלנית?

שלוש מהנשים ההרות שאושפזו לאחרונה לאחר שחלו בקורונה נדבקו במוטציה הבריטית של הנגיף. כך התברר לאחר שדגימות שנלקחו מהן הגיעו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר

שלוש מהנשים ההרות שאושפזו לאחרונה לאחר שחלו בקורונה נדבקו במוטציה הבריטית של הנגיף. כך התברר לאחר שדגימות שנלקחו מהן הגיעו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר. על פי הדיווח בוינט, לא מדובר בתוצאות סופיות של הריצוף הגנטי, מאחר שאלו יתקבלו בעוד כמה ימים. בימים האחרונים מאושפזות 49 נשים בהריון בבתי חהולים, 10 מהם במצב קשה.

"למעבדה המרכזית לנגיפים יש ניסיון בכך ששתי בדיקות PCR חיוביות מאתרות כמעט באופן מלא את הזן הבריטי", אומר הערב (שלישי) גורם בכיר שמכיר את הפרטים.

 לאור עלייה במספר נשים הרות עם תחלואת קורונה קשה, פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.
 
לאחר הדיון בקרב המומחים, וועדת התיעדוף גיבשה הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן. הוועדה מדגישה את הצורך בשמירת מרחק ומסיכה במיוחד בקרב נשים הרות.
 
כמו כן, הוועדה ממליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע  – להתחסן במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה.
 
אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה. מכאן הצורך לזהירות יתר בשמירת מרחק ובעטיית מסיכה.
 
לדעת מומחים אין כל מנגנון ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו  במהלך ההיריון  תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסיה מקבילה שלא חוסנה.
 
כמובן שההחלטה היא בידיי האישה הערה ואם תחליט  להתחסן תוכל לקבל את החיסון באמצעות קופת החולים בה מבוטחת.
 
נשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע  – מומלץ שתתחסנה במהלך ההריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה.
 
נשים שאינן בסיכון יתר ישקלו את החלטתן על פי הפרסומים של משרד הבריאות (קישור  למסמך של ראש המועצה למיילדות וראש האיגוד הגינקולוגי וראש איל"ה 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *