מתחמם: טראמפ שוקל פעולה צבאית בוונצואלה

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, רומז כי ארה"ב הולכת לקראת פעולה צבאית במדינה הקומוניסטית

הולך ומתחמם: לאחר שאתמול יצאו המוני תושבי וונצואלה לרחובות וניסו להביא להפיכה צבאית, כעת מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, רומז כי ארה"ב הולכת לקראת פעולה צבאית במדינה הקומוניסטית. פומפאו אמר היום לרשת פוקס ניוז כי "פעולה צבאית בוונצואלה היא אפשרות, אם זה מה שיידרש".פומפאו הבהיר כי ארצות הברית תעדיף את העברת השלטון בדרכי שלום במדינה, לידיו של ראש האופוזיציה חואן גואידו.

הנשיא שמסרב להתפטר מדורו, התייצב הלילה בפני המצלמות וטען כי ניסיון ההפיכה נגדו נכשל. מדורו האשים את "הכוחות האימפריאליסטיים" בניסיון להפיל את שלטונו

מזכיר המדינה פומפאו אמר בראיון לרשת CNN כי נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, תכנן לעזוב את המדינה לקובה, אך הרוסים עצרו אותו. "עקבנו לאורך כל היום, עבר זמן רב מאז שמישהו ראה את מדורו", סיפר מזכיר המדינה "היה לו מטוס על המסלול, הוא היה מוכן לעזוב הבוקר, כפי שאנו מבינים, והרוסים אמרו שהוא צריך להישאר"."אנחנו יודעים שיש מנהיגים בכירים בממשלת מדורו שהיו מוכנים לעזוב, הם אמרו לנו את זה בשבועות האחרונים. אנחנו משוכנעים שהעם בוונצואלה יחזיר לעצמו את הדמוקרטיה", הוסיף פומפאו, "מדורו מוקף בקובנים ונתמך על ידי הרוסים, אמרנו לרוסים ואמרנו לקובנים שלא מקובל עלינו להרעיב אנשים".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הביע תמיכה במפגינים נגד מדורו. "אני עוקב אחר המצב בוונצואלה מקרוב", כתב בטוויטר שלו. "ארה"ב עומדת לצד העם בוונצואלה והחירות שלהם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *