פרשן "קול ברמה" ישראל כהן הטיח בקריב: "זה זיוף – לא קורא לזה יהדות". צפו

קריב: "עם כל הכבוד לפוליטיקאים החרדים – הם לא הרוב בכנסת, לא מכתיבים את הטון, ושמחתי לקבל אתמול את האמון של רוב חברות וחברי הכנסת ולשרת כיושב ראש ועדת החוקה". וזה מה שהשיב לו הפרשן החרדי הבכיר. צפו בראיון המלא

יו"ר ועדת חוקה ומשפט הראביי הרפורמי גלעד קריב התייצה לריאיון מיוחד לתוכנית "שש" עם עודד בן עמי, שם הגיב קריב לטענות ואמר: "הציבור החרדי לא יקבל מונופול על היהדות הישראלית – הסיפור הזה נגמר".

קריב: "עם כל הכבוד לפוליטיקאים החרדים – הם לא הרוב בכנסת, לא מכתיבים את הטון, ושמחתי לקבל אתמול את האמון של רוב חברות וחברי הכנסת ולשרת כיושב ראש ועדת החוקה".

בן עמי העלה לעימות נגדו את העיתונאי והפרשן החרדי, ישראל כהן, שהטיח בבן שיחו את הביקורת על התנועה הרפורמית: "אנו בימי בין המיצרים, מציינים את חורבן בית המקדש, צריך להרבות באהבת חינם – אבל זה לא צריך להשכיח מאיתנו את היסוד: בסופו של דבר יש כאן יהדות אמיתית ושורשית ששורדת כבר אלפי שנים למרות כל הצרות, הגלויות, הניסיונות לחרב אותה. ומהצד השני יש פה משהו פייק, זיוף, צעצוע, לא הייתי קורא לו יהדות".

קריב השיב: "האמת שאני כבר די עייף מדוברים חרדים, אגב – זה תמיד דוברים ואף פעם לא דוברות – שמתחילים באמירה יפה על אהבת חינם ותוך שנייה עוברים לשקרים, להסתה, להוצאת דיבה. זה בסדר גמור שישראל כהן חושב שאנחנו מזייפי היהדות, אני דווקא חושב שהיהדות ההיסטורית קרובה הרבה יותר לדרך שלנו. מחלוקת היא דבר סופר לגיטימי – מה שלא לגיטימי זה שנאה, הסתה, הוצאת דיבה, הדרה והפליה".

"הגיע הזמן שהפוליטיקאים החרדים יבינו שהיהדות הישראלית לא שייכת להם, רוב הציבור הישראלי לא חרדי, הרבה יותר קרוב אליי מאשר אליכם, אני ממש לא עסוק בהדרה של הציבור החרדי, יש לו מקום חשוב בחברה הישראלית, צריך להגן על זכויותיו ולשלב אותו בכל זירות החיים בישראל. אבל הציבור החרדי לא יקבל מונופול על היהדות הישראלית – הסיפור הזה נגמר. עצם העובדה שאני נמצא בקואליציה והמפלגות החרדיות באופוזיציה – מלמדת שהציבור הישראלי מאס במונופול של הממסד החרדי".

הפרשן הבכיר השיב לו: "היא לא מלמדת כלום, פרט לסיטואציה הפוליטית המוזרה שבה הוקמה הקואליציה. רוב חברי הכנסת הם ימנים מסורתיים, וחבל מאוד שמביאים שיטה כושלת מארה"ב – שגם שם היא כבר לא מצליחה וגרמה לאובדן של אלפי יהודים בגלל התבוללות וחיים יחד עם גויים. חבל שאתם מנסים להביא את זה לישראל, שכאן רוב היהודים מסורתיים, רוב היהודים רוצים להאמין בתורה, בקב"ה, לעשות קידוש ולשמור קצת שבת ומסורת – ובסופו של דבר אתם גוררים אותם למדינת כל אזרחיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *