אהרן ברק: "בכל פעם שהתקשרתי אליו נתניהו היה מגן על מערכת המשפט"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, התייחס היום (ראשון) בריאיון לתמר אלמוג בכאן רשת ב למעורבותו במגעים להסדר טיעון עם נתניהו: "אמרתי שנתניהו היה מגן על מערכת בתי המשפט, וזה נכון. בכל פעם שהיו התקפות על בית המשפט ופניתי אליו כנשיא הוא היה מגן. יחד עם זאת, מרגע שהוגש נגדו כתב אישום חלה תפנית חדה וחמורה בעמדתו

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, התייחס היום (ראשון) בריאיון לתמר אלמוג בכאן רשת ב למעורבותו במגעים להסדר טיעון עם נתניהו: "אמרתי שנתניהו היה מגן על מערכת בתי המשפט, וזה נכון. בכל פעם שהיו התקפות על בית המשפט ופניתי אליו כנשיא הוא היה מגן. יחד עם זאת, מרגע שהוגש נגדו כתב אישום חלה תפנית חדה וחמורה בעמדתו, והוא הופך במקום המגן של בית המשפט למנתץ של המערכת הזו".

"עמדתי היא שמן הראוי לאשר את עסקת הטיעון, משום שהאישור הזה מוציא את העוקץ מההריסה של מערכת בתי המשפט", טען נשיא העליון בדימוס. "נתניהו בעצם אומר 'אני מודה' שהוא אחראי על האישום שניתן. אני חושב שזה דבר כל כך חשוב ודרמטי, ושבמשקולות הפנימיים של האיזונים ידו על העליונה".

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לחשש מהתפרקות הממשלה בעקבות עסקת הטיעון ואמר: "זו ממשלה של עשייה. לכל הפרשנים הפוליטיים, לצד כל הגרפים והתרחישים – תנוח דעתכם, ממשלת ישראל עובדת ותמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל".

שר האוצר אביגדור ליברמן שנלחץ  מהמגעים תהה בראיון לאריה גולן כי: "איפה הצדק והמידתיות? פאינה קירשנבאום קיבלה 10 שנים בכלא על עבירות חמורות פחות. זה לא צדק, אני פונה לאנשי מערכת המשפט ואומר להם – תראו מה אתם עושים".

חבר הכנסת יואב קיש אמר בריאיון לתוכנית הבוקר הזה כי "הייתי רוצה שנתניהו יוכיח את האמת בבית המשפט. מצד שני, בהליך עצמו יש לא מעט עינוי דין. עוד חמש-שש שנים בבית המשפט ומיליונים שיוצאים על ההגנה. אני יכול להבין כל אדם, בטח נתניהו, שמוכן ללכת למקומות שאחרת לא היה הולך אליהם כדי לחסוך את עינוי הדין"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *