אז מה אם הכנסת חוקקה חוק, מי אמר שמשרד הבריאות חייב לציית לו

יו"ר ועדת הכלכלה מזהיר את משרדי הבריאות והאוצר כי הוועדה תשיב לבג"ץ ש"הממשלה עשתה מה שהיא רוצה"

ועדת הכלכלה של הכנסת, דנה היום (שני) בהחלת חוק מוסר תשלומים על מערכת הבריאות. החוק האמור קובע שמשרדי הממשלה והגופים הציבוריים, חייבים לשלם לספקים בתנאי שוטף פלוס שלושים ולא כפי שהיה בעבר – שוטף פלוס ימות המשיח.

במהלך הדיון שהתקיים היום התברר שכדי לפתור את הבעיה נדרש תקציב חד פעמי של ארבעה מיליארד שקל שיאפשרו למשרד הבריאות ליישר קו ולעמוד בתנאי החוק. יושב ראש הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) קרא להגיע להסדר בעניין הזה, והוסיף שחצי מיליארד השקלים שהציעו במשרדי הבריאות והאוצר, לא יספיקו. הוא קרא למשרדי הממשלה להעלות את התקציב לכמיליארד שקל ולהגיע להסכם תוך שבועיים.

נחזור ונזכיר כי בכנסת הקודמת ולאחר שנים של עיכובים, אישרה וועדת הכלכלה תקנות שנועדו להסדיר את מוסר התשלומים לספקים במערכת הבריאות. תקנות שנובעות מתוקפו של חוק מוסר תשלומים לספקים שאושר בוועדה עוד בכנסת ה-20. אולם לא כל השרים בממשלה הקודמת חתמו על התקנות, ולכן הן לא נכנסו לתוקף. לפני כשנה קיימה הוועדה דיון בנושא, בדיון דרש היו"ר ביטן לאשר תקנות שיחולו על כלל מערכת הבריאות ולסיים את גרירת הרגליים. היום הבהיר ביטן כי אם הבעיה לא תיפתר, הוועדה תמסור תגובה לבג"ץ.

יושב ראש ענף ציוד רפואי בהתאחדות התעשיינים, אריה בנאדו, סיפר שהוא מנהל את מפעל 'שיאון מדיקל' בשדרות, שמאז פרוץ המלחמה נרתם לספק ציוד לבתי החולים. הוא ביקש לחייב את משרד הבריאות להגיע לכל הפחות לתשלום שוטף פלוס 45, והסביר שהריבית היום גבוהה ממה שהיה פעם והוצאות המימון מעיקות מאוד על הספקים. ביטן סיכם את הדיון ואמר כי לא ידון בתקנות הקיימות, והבהיר שאם לא תהייה פשרה, תודיע הוועדה לבג"ץ שאין בכוונתה לדון בתקנות, מאחר שהממשלה עשתה מה שהיא רוצה. הוא אמר שהוועדה תתכנס שוב בעוד שבועיים, לישיבת מעקב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *