איבדתם שן? לעולם שיקום הפה יש פתרונות להציע

לא משנה הסיבה בגינה איבדתם את השיניים שלכם, לעולם רפואת השיניים מציע מגוון פתרונות המאפשרים לשחזר אותם • מדריך מיוחד לעולם השתלים הדנטליים

אובדן מלא או חלקי של שן אינו דבר נדיר במיוחד, לצערנו. כמעט כל אחת ואחד מאיתנו יחוו בשלב זה או אחר של חייהם אובדן של שן אחת לפחות, למשל כאשר נדרשת עקירה בעקבות מחלה בשן או בעקבות תאונה זו או אחרת. במידה וזה קורה לכם זה אמנם לא כל כך נעים, אך בימינו כבר אפשר לדאוג מכך הרבה פחות. לעולם רפואת השיניים, ובפרט לתחום שיקום הפה, יש המון מה להציע כיום בכל הנוגע לשחזור שיניים שאבדו.

מהם הפתרונות הנפוצים והמתקדמים ביותר בעולם רפואת השיניים ובמסגרת תחום שיקום הפה, בגינם אנחנו יכולים להיות שקטים ורגועים כי נוכל לקבל את מערכת השיניים המקורית שלנו באופן מלא? ללא ספק, מדובר בתחום שכדאי מאוד להכיר:

השתלות ושתלים בשיניים לשחזור מושלם של שיניים שאבדו

כאשר מאבדים שן באופן חלקי (כלומר, חלק מהשן נפגע ואבד כתוצאה מסיבה זו או אחרת) ניתן לשחזר אותה באמצעות כתר, כך שכמעט ולא ניתן יהיה להבחין כי מדובר בכתר ובשחזור "מלאכותי" של השן המקורית.

אך מה עושים כאשר מאבדים את השן כולה, כפי שקורה למשל בכל פעם שרופא השיניים עוקר לנו שן? עבור מקרים אלו קיימים כיום הליכים מתקדמים ביותר של השתלות שיניים. במסגרת הליכים אלו מוחדרים שתלים בשיניים, או ליתר דיוק – בעצם הלסת.

נסביר: כאשר שן אובדת ו/או נעקרת מהשורש, ניתן לשחזר אותה באופן מושלם ומדויק. שחזור זה נעשה במסגרת התחום המתקדם של שיקום הפה. במסגרת ההליך מוחדר שתל דנטלי זעיר אל עצם הלסת, בערך במקום בו היה השורש של השן המקורית שאבדה.

לאחר שלב של קליטה בן כמה חודשים במהלכו עצם הלסת מתעבה סביב השתל וקולטת אותו, מחברים אל השתל כתר אשר משחזר בצורה מדויקת ביותר את השן המקורית (בפועל, הכתר מודבק אל המבנה – חלק מתכתי קטן אשר מוברג בצורה חזקה ועמידה אל השתל הנמצא כאמור בתוך עצם הלסת). את הכתר מייצרים באופן מדויק עבור כל מטופל ומטופלת, ועבור כל שן ספציפית. כך, מקבלים שן מלאכותית אשר נראית בדיוק כמו השן המקורית (הן מבחינת צורה והן מבחינת צבע וגוון ספציפי), ומתפקדת בדיוק כמוה, לכל דבר ועניין.

ומה בנוגע למחיר?

רבים שמחים לשמוע כי קיים פתרון אפקטיבי כל כך לשחזור שיניים שאבדו, אך מיד מתעניינים בסוגיית העלות – מהו מחיר השתלת שיניים והאם ניתן למצוא מחירים טובים יותר? ובכן, מחיר השתלת שיניים עשוי להשתנות בהתאם לסוג השן שמשחזרים, מיקומה בפה, מצב עצם הלסת (אשר במקרים מסוימים מצריך הליכי הכנה מקדימים שעשויים לייקר את ההליך הכולל) וכו'.

אך הנקודה החשובה כאן היא לא כמה עולה השתלת השיניים או אם ניתן להשיגה בזול יותר. השאלה החשובה באמת היא – מי הרופא שמבצע עבורנו את ההליך, עד כמה הוא מקצועי ומנוסה בתחום ועד כמה העבודה שיעשה תהיה טובה. זו צפויה להיות שן שתשמש אותנו למשך עשרות שנים קדימה. חשוב יותר שתהיה איכותית וטובה, מאשר שנשלם עליה כמה שקלים יותר או פחות…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *