אייזנקוט בנאום הבכורה: רה"מ לא יכול לכהן עם כתבי אישום

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בכפר המכביה לצד גנץ וסער והכריז על הצטרפותו למחנה הממלכתי. "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשתף את כל הכוחות הממלכתיים בישראל", אמר איזנקוט

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ערך מסיבת עיתונאים ראשונה בכפר המכביה לצד גנץ וסער והכריז על הצטרפותו למחנה הממלכתי. "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשתף את כל הכוחות הממלכתיים בישראל", אמר איזנקוט.

הרמטכ"ל לשעבר סירב לענות במפורש לשאלת N12 על ישיבה משותפת עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני לא רוצה לדבר עליו הערב. העמדה הערכית שלי היא שאיש ציבור לא יכול להתמודד בבחירות עם כתבי אישום", רמז.

"במשך 41 שנים שירתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד – הייתה לי הזכות לשרת בצה"ל", אמר איזנקוט בפתח הצהרתו. "מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שקורע את החברה הישראלית. לאחר שהסתיימה תקופת הצינון, גמלה בליבי ההחלטה לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית".

"בראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשתף את כל הכוחות הממלכתיים בישראל. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון ואני מאמין שמדינת הלאום של העם היהודי חייבת להבטיח שוויון לכל אזרחיה – ללא הבדל דת, גזע ומין", המשיך הרמטכ"ל לשעבר. "אנו נדרשים למנוע את האיומים של איראן ושלוחיה – אנחנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה, היו הסכמים כאלה בשנים האלו – אני מברך על זה וצריך להמשיך את זה".

איזנקוט הוסיף: "מאז שחרורי מצה"ל פגשתי את ישראל היפה, אך לא די ביוזמות חברתיות – עלינו לפעול לפתרון בעיות. אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו תקופה ארוכה, האדם הראוי והמתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי. יחד עם גדעון סער נפעל לפי הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה' לחיזוק מדינת ישראל דמוקרטית, שוויונית ופורחת, תחת ערכי מגילת העצמאות".

על השאלה אם יסכים לשבת עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, השיב איזנקוט: "אני כיהנתי כרמטכ"ל תחת ממשלתו, אני לא רוצה לדבר עליו הערב. העמדה הערכית שלי היא שאיש ציבור, לא משנה איפה, לא יכול להתמודד בבחירות עם כתבי אישום".

איזנקוט אמר: "אני רוצה לומר באופן כללי – אני מאמין שמניעת מדינה דו-לאומית, או חזון המדינה האחת לפי הפלסטינים, הוא מסוכן למדינת ישראל. לכן צריך לפעול דרך צעדים ויוזמה. יש לי הרבה מאוד רעיונות שאני לא אכנס אליהם הערב". הרמטכ"ל לשעבר הוסיף: "אני מאמין בחשיבות הייצוג של כל חלקי החברה הישראלית לאורך תקופה, גם בממשלה הנוכחית. שמדובר בממלכתיות צריך לדבר עם הצד השני ולעשות מעשה. בסופו של דבר, בכוחנו להגיע להישג גבוה בבחירות ולחסום את האפשרות של ממשלה קיצונית. אני לא פוסל ומאוד מכבד את החברה החרדית, ששמרה על מסורת לאורך השנים. היא חלק חיוני מהחברה הישראלית ואני מאמין שנוכל להתגבר על כל מחלוקת".

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אייזנקוט התועבה. תשאלו חבריו מה עשה בצבא ישראל. בושה וחרפה שתמות אמו

    ואמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אתה וכל הסמול האם אמא של הגנבים והרןצחים. אייזנקוט המנוול שתחנק אתה וגמץ וגנץ פפפווועע

    ימח שמכם וזכרכם אמן אמן אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. הבבון איזנקוט חודשים הסתיר חשבו הוא ימני

    מתברר שהוא בבון ממש מצאצאי הקופים בספארי שמהר מאוד הצטרף למקהלת רק לא ביבי בניצוח המושחתים ניצן אלשיך מנדלבלט… חתיכת בהמה איזנקוט שתמות אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב