בושה: כך משרד התחבורה מנסה למנוע מחרדים להגיע לרכבל בחיפה

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה דחתה את בקשת המפעיל, חברת כבל אקספרס, לאפשר גבייה ידנית באופן מרוכז מקבוצות מאורגנות, בעיקר של קייטנות חרדיות ובתי ספר, המונות לפעמים כמה מאות ילדים, שנדחסים פנימה מרוב הדוחק – לפעמים בשלשות – באופן העלול לסכן את בטיחות הנוסעים.

משרד התחבורה, יוצא בקריאה יוצאת דופן לציבור בעיקר החרדי, לא להגיע לרכבלית במפרץ חיפה בשל עומס מבקרים וזמני המתנה ארוכים.

הסיבה לא תאמינו, כי לטענת משרד התחבורה יש עומס רב של מבקרים בעיקר חרדים ודתיים שגרמו לעומס הגדול במתחם.

מנכ"ל הרכבלית, אורסאן סלמאן, ציין בשיחה לויינט כי השבוע ישנה עלייה מתמדת במספר המבקרים, בשל החופש הגדול, אבל המספרים פשוט עצומים. "ביום רגיל, לא בחופש, מגיעים אלינו 5,000 אנשים. היום אנחנו עוברים את ה-25 אלף מבקרים. זה יוצר תורי ענק, המתנה של עד שעתיים. ואנשים ממתינים".

הסיבה לעומס הוא לפי דיווח של News1 נודע כי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה דחתה את בקשת המפעיל, חברת כבל אקספרס, לאפשר גבייה ידנית באופן מרוכז מקבוצות מאורגנות, בעיקר של קייטנות חרדיות ובתי ספר, המונות לפעמים כמה מאות ילדים, שנדחסים פנימה מרוב הדוחק – לפעמים בשלשות – באופן העלול לסכן את בטיחות הנוסעים.

סיבת הדחייה היא שאין מדובר בכלי תחבורה תיירותי, אלא בכלי תחבורה ציבורית שבהגדרתו המהותית כל נוסע משלם בנפרד, ולכן גבייה מרוכזת מהווה עבירה על פקודת התעבורה, ולא ניתן להכניס את הנוסעים בקבוצות של 20 איש.

חיים ויטאלי מולד, שהגיע לתחנת הרכבלית, סיפר: "כבר במדרגות חשכו עינינו. כמות מטורפת של ממתינים עומדים בתור אינסופי ולא מסודר. דחיפות, צעקות, דוחק נוראי. אנשים שבדיוק ירדו מהרכבל אמרו שחיכו שעה ורבע, אבל "זה שווה את זה". נכנסנו לתור ואחרי רבע שעה בה לא התקדמנו, וחטפנו דחיפות ומכות מעגלות החלטנו שלאוניברסיטה נעלה באוטובוס. מסתבר שלא רק אנחנו "חכמים" ויחד איתנו עלו לא-מעט משפחות שמאסו לעמוד בתור, קו 55 דווקא הגיע בזמן והנהג היה מאוד אדיב וסבלני. האוטובוס היה די מלא במשפחות, עגלות, ילדים צורחים. הנהג לא איבד את הסבלנות גם כשהילדים שהעיר להם לא הקשיבו לו והמשיכו בשלהם. גם הפקח שעלה היה נחמד ועזר והסביר לאנשים איפה לרדת. אחרי ביקור במוזאון הכט החלטנו לרדת ברכבלית. ושוב פעם תור אינסופי. לא הייתה לנו ברירה ונאלצנו לעמוד בתור כשעה בתוך דוחק נוראי. מה לא היה לנו שם… דחיפות, דריסות על-ידי עגלות, הידחפויות ועקיפות ובסוף גם מכות ופריצת מחסום. כמעט אסון מירון 2. כמעט כל החילונים שעמדו בתור יצאו ממנו בשלב מסוים כולל בכי של הילדים. התיירים הסינגפורים שעמדו גם הם בתור חטפו הלם תרבות. שם טוב לישראל ולעם היהודי לא יצא משם בטוח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *