בכיר במשטרה מזהיר: "אנחנו לפני משהו הרבה יותר גדול"

"אנחנו נמצאים לטעמי לא בגל, אנחנו נמצאים בשיטפון"

ינון מגל ובן כספית שוחחו הבוקר (רביעי), בתוכניתם ב־103fm, עם הניצב בדימוס אורי בר לב, לשעבר מפקד מחוז הדרום במשטרת ישראל, אשר התריע כי אנחנו בפתחו של גל פיגועים "אנחנו בתוך גל פיגועים, בתוך מציאות אחרת. המציאות הזו התבשלה לא מעט שנים, הציבור הערבי הולך ומקצין ובסוף הופך את זה למלחמה דתית. אנחנו איפשהו ברגע שמזהים שאנחנו לא מתכוונים ולא אוכפים, אז אנחנו מוצאים את עצמנו בכאוס כזה".

עוד הוסיף ופירט: "השכפ"ץ של המדינה זו המשטרה וזה גם המקום להביע המון הערכה גם למקצועיות וגם להקרבה של השוטרים, אבל הם מעט מדי, הם טיפה בים. אני מחר בבוקר הייתי קורא לדגל לכל מי שהשתחרר בארבע השנים האחרונות. החלק השני הוא לבצע את אותם מחסומים ביד מאוד חזקה בתוך כל הריכוזים של ערביי ישראל, מישהו צריך לשים את זה על השולחן ולהגיד שזה מה שצריך לעשות, להפעיל את כל הכלים".

"אנחנו נמצאים לטעמי לא בגל, אנחנו נמצאים בשיטפון", הכריז בר לב והמשיך: "החלק האחר זה כל מה שמניע במוצהר את הפעילות האלו. אני מדבר על כל מי שעובד עבור מדינת ישראל, מהמורה בחורה ועד לחברי הכנסת, שיצהירו שהם מכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני מוכן להתחייב שבאף אחד מהקהלים האלו זה לא יקרה. אבל אנחנו צריכים להבין שאנחנו בסוף נמצאים בהתחלה של מלחמה על הבית, גם ביישובים הערביים שלא נתפלא, היו שמחות לא קטנות, התקשורת פחות מסקרת אותן, אבל חילקו סוכריות לא רק ליד ג'נין".
 

גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו ב־103fm עם צבי יחזקאלי ('חדשות 13') אשר פרס את משנתו בנושא.

"אני מדבר פה מתוך הפקת לקחים", הכריז יחזקאלי בפתח דבריו, והסביר: "מה שקורה היום על המסך שלנו זה המצב הבא – הרשות הפלסטינית הוקמה על ידי ישראל. בני גנץ הוא שר הביטחון והוא נותן לפלסטינים את המקסימום הקלות שאי פעם נראו בשטחים ואנחנו מקבלים פה גל טרור. אנחנו את הרשות הפלסטינית לא בנינו אחרי חומת מגן כיישות שהיא לא עוינת כמו שהיא הייתה בתקופה ערפאת אבל היא המשיכה להיות. לכו לחינוך, לדיבור בבתים, לרשתות החברתיות. אני לא קונה גינויים, אני רואה חינוך. אני רואה את הסוכריות בג'נין, את תהלוכת המכוניות בשכם ובחברון. כל אלו שחילקו סוכריות יוצאים לעבוד בישראל, הם נסמכים עלינו. איפה המקל שלנו בהקשר הזה?"

בהמשך, התייחס יחזקאלי לשאלה מדוע דווקא עכשיו מתרחש גל הטרור האימתי ברחבי המדינה: "התשובה שבדרך כלל היא נכונה במזרח התיכון היא אפשרו – אנחנו מאפשרים את זה. זה כמו ציור ילדים שיש בו נקודות, הנקודות הן כאלו – ישראל לקחה החלטה לפתוח את רצועת עזה ולא להתכתש עם העזתים וללכת על הקלות. ישראל לקחה החלטה להחיות את הרשות הפלסטינית ולגדל שם הנהגה אלטרנטיבית. ישראל לקחה החלטה שהיא כרגע נותנת לפלסטינים מקסימום והיא מכילה את הטרור הקטן של הדקירות והסכינים".

"מצד שני, הפלסטינים לאחר שומר חומות, במיוחד גם ערביי ישראל, מבינים שישראל בנקודת חולשה. זו המשילות בנגב, היכולת להפעיל טרור ולקבל את הדברים שהם מקבלים. הדבר האחרון הוא החמאס, הוא מפמפם לאנשים, זו לא רק הסתה", טען, והוסיף: "יש להם סיפור שבשנת 2022 אחד מבכירי החמאס כתב ספר 'סופה של ישראל זה הרמאדן האחרון'. יש תדר בהנהגות, גם בהנהגת חמאס ואפילו בהנהגת פת"ח וגם בהנהגה של התנועה האסלאמית בישראל תדר שאומר 'לא נגיד לכם לקחת נשק אבל תבינו את המסר – ישראל מאפשרת', והנה זה קורה. ללכת למלך עבדאללה לבקש ממנו לרסן? הוא לא גורם, הוא בכלל לא יכול לרסן את השטח ואין גורם שיכול לרסן את השטח. זו עבודה שלנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *