בלונדון חוששים: האנטישמיות הגיעה לשיא כל הזמנים

בלונדון נרשמה עליה של 1353% ביחס לפשעים אנטישמיים אשתקד • בצרפת נער בן 15 ממוצא צ'צ'ני נעצר בסביבת בית כנסת כשברשותו סכין • עליה של 300% בתקריות אנטישמיות באוסטריה ביחס לאשתקד • 100 אירועים אנטישמיים אירעו בשוויץ מתחילת המלחמה • השר שיקלי: "על העולם המערבי להדק את המרדף אחר תומכי הטרור בארצם"

הפגנות פרו-פלסטיניות התקיימו בערים רבות ברחבי העולם בשבת האחרונה. הפגנה גדולה במיוחד התקיימה בלונדון, וכן התקיימו הפגנות, בין השאר, במספר ערים בארה"ב, צרפת, בגרמניה, באיטליה ובאוסטרליה. לצד זאת, מדיווחי גורמי בטחון וקהילות יהודיות ברחבי העולם, ממשיכה להתגבש תמונה ברורה של עליה חדה בהיקף האירועים האנטישמיים מאז תחילת המלחמה, הן במישור הפיזי והן ברשת.

קנדה

ראש משטרת טורונטו הודיע על עליה בהיקף הדיווחים על פשעי השנאה מאז תחילת המלחמה (14 דיווחים נרשמו בין התאריכים 7-9.10 בהשוואה ל-5 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד). 12 מהאירועים היו בעלי זיקה לאנטישמיות.

ראש המשטרה הודיע כי המשטרה תפעל בתקיפות וכי היא הגבירה את האבטחה סביב הקהילות היהודיות.

במקביל, דיווחה משטרת מונטריאול כי קיבלה דיווחים על 16 פשעי שנאה מאז תחילת המלחמה, מרביתם (12) כנגד יהודים.

בריטניה

מפרסום מטעם משטרת לונדון (20.10) עולה כי בין התאריכים 1-18.10 התרחשו בעיר 218 פשעים אנטישמיים, בהשוואה ל-15 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד (עליה של 1353%).

בדיווח של ארגון הביטחון של הקהילה היהודית בבריטניה (CST) נמסר (20.10) כי בשבועיים מתחילת המלחמה נרשמו 533 ארועים אנטישמיים ברחבי המדינה, מתוכם 19 תקיפות. בתקופה המקבילה אשתקד תועדו 71 ארועים אנטישמיים בלבד (עליה של 651%). זוהי הכמות הגבוהה ביותר לפרק זמן של שבועיים מאז תחילת התיעוד ב-1984 מתוך כלל הדיווחים, 296 אירועים תועדו בלונדון רבתי, ו-85 במנצ'סטר רבתי. 45 אירועים נרשמו בקמפוסים.

בקו סיוע שהופעל על-ידי ארגון הסטודנטים היהודיים בבריטניה התקבלו מאז תחילת המלחמה 150 קריאות, בנושא עלבונות, איומים, פרסום פוסטרים פוגעניים ואפילו איומי רצח.

צרפת

נער בן 15 ממוצא צ'צ'ני נעצר ביום ו' (20.10) בסביבת בית כנסת בשטרסבורג כשברשותו סכין. בבדיקת הטלפון שלו נמצא תיעוד של חיפוש דרכים להשגת נשק.

גרמניה

בדו"ח של מכון RIAS מדווח על עליה משמעות בכמות האירועים האנטישמיים במדינת באווריה מאז תחילת המלחמה.

מאז תחילת המלחמה תועדו 35 אירועים, בהשוואה ל-15 אירועים שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד.

אוסטריה

מדו"ח של מרכז המעקב של האנטישמיות של הקהילה היהודית בווינה עולה כי בין התאריכים 7-19.10 דווחו 76 אירועים אנטישמיים. מדובר בעליה של 300% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יעדים בולטים לתקיפות אנטישמיות היו בתי כנסת, בתי ספר וחנויות יהודיות.

שוויץ

פדרציית הקהילות היהודיות בשוויץ (FSCI) דיווחה על מעל 100 אירועים אנטישמיים שאירעו במדינה מאז תחילת המלחמה, מתוכם 88 אירועים באזורים דוברי צרפתית, כולל ביטויים מקוונים, ו-26 אירועים באזורים דוברי הגרמנית, לא כולל ביטויים מקוונים.

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי: "אחינו בתפוצות סופגים לצערנו אלימות מצד תומכי הטבח הזוועתי של ארגון הטרור חמאס ברחבי העולם. על העולם המערבי להדק את המרדף אחר תומכי הטרור בארצם ולהביא לדין כל מי שמבטא תמיכה בחמאס או תוקף יהודים".

מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, אבי כהן סקלי: "גיבוש דו"ח האנטישמיות הינו חלק מפעילות נרחבת של המשרד לסייע לקהילות היהודיות בתפוצות בימי שגרה וחירום. אנו פועלים מול גורמי הביטחון במדינות השונות ואל מול הקהילות היהודיות והרשויות בעולם בכדי להבטיח את ביטחונם של היהודים בכל מקום. אנחנו עם אחד, בארץ ובעולם, ואין לי ספק כי ביחד ננצח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *