במוסקבה ציינו מלאות 23 שנה להקמת הגמ"ח המרכזי ליהודי חבר העמים

האירוע נערך בדינר יוקרתי באולם הכנסים של מלון מרקורי שנתרם על־ידי בעליו היהודי, ובהשתתפות רבנים, נגידים וציבור גדול

כשעתיים לאחר צאת השבת האחרונה, התקיים בבית המלון 'מרקורי' מעמד מלווה מלכה, דינר יוקרתי לטובת הגמ"ח המרכזי של מדינות חבר העמים – קרן חיה מושקא.

הגמ"ח שהוקם לפני עשרים ושלוש שנה, לעילוי נשמת חיה מושקא לאזאר, בתו של ייבדל לחיים טובים וארוכים, הגאון הרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה, מהווה מגדלור של צדקה וחסד שמסייע בנפש חפצה לכל יהודי שפונה מכל מדינות חבר העמים. במשך שנות פעילותו סייע הגמ"ח למאות ואלפים מכל גווני הקשת היהודית ברוסיה בכלל ובמוסקבה בפרט. מה שבא לידי ביטוי בכל שנה בהתכנסות השנתית שמתקיימת בסמיכות לפורים.

את המעמד פתח רבה של העיר רוסטוב השליח הרב חיים דנציגר, דבריו שיצאו מהלב פעלו את פעולתם, והמשתתפים הרבים הרימו את תרומתם למען הקרן. את הנאום המרכזי נשא כמדי שנה, נשיא הקרן, רבה הראשי של רוסיה שליט"א. בדבריו עמד על המאורעות בארץ ישראל ועל־כך שרבים הם הזועקים לעזרה. כאלו שנהרגו או נפצעו קשות, משפחות שנותרו ללא זן ומפרנס. "חובה על עלינו שנקבל עכשיו החלטה טובה להושיט יד תומכת לאחינו היקרים", אמר הגר"ב לאזאר וציין את דברי בעל התניא על חשיבות הסיוע בצדקה עבור יושבי ארץ ישראל.

בזה אחר זה, הוזמנו ועלו נגידי השנה הקודמת וקיבלו תשורות נאות על תמיכתם הגדולה בשנה שחלפה. הראשון שבהם היה רב בית הכנסת 'בלשוי ברוניא' שבמרכז מוסקבה, הרב החסיד ר' יצחק הכהן קוגן, שאף בירך את הנאספים בברכת כהנים. המארגנים הביעו הערכה עצומה להרב אלכסנדר ברדה ולמר גרמן זכרייב, שותפים נאמנים לפרויקטים של רווחה ותזונה לבני הקהילה במסגרת הגמ"ח המרכזי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *