שר הבל"מ בן גביר לחסון: "אבקש הבהרות על השעיית הלוחם מחברון". צפו

"חייל שעובד בשבילנו יום ולילה ומסכן את עצמו ואמר "בן גביר" שיקח אותו הקצין הצידה ויעיר לו, אבל על זה להשעות חייל? אני אבקש הבהרות על הדברים האלו". צפו בראיון המלא לאיילה חסון

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, התראיין הערב בתוכנית פגוש את העיתונות לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין מפלגתו לליכוד.

בן גביר נשאל על שמו של המשרד לביטחון הפנים לשמו החדש "משרד לביטחון לאומי". בן גביר אמר: בכל המשרדים שר קובע את מדיניות המשרד ורק במשרד לביטחון פנים המכפ"ל קובע והשר הוא גורם ממליץ בלבד. מה זה פה? רפובליקת בננות? אני רוצה לקבוע פה מדיניות וזו הדרישה הראשונה שלי.

בן גביר נשאל על השעיית החייל מחברון שאמר לאנרכיסטים שמאלנים "בן גביר יעשה פה סדר". בן גביר הגיב לסרטון ואמר: "חבל שלא הבאת את הקטע לפני זה, שאנרכיסיטית דוחפת חייל. זו עבירה של תקיפה והיא צריכה להיות עצורה. חייל שעובד בשבילנו יום ולילה ומסכן את עצמו ואמר "בן גביר" שיקח אותו הקצין הצידה ויעיר לו, אבל על זה להשעות חייל? אני אבקש הבהרות על הדברים האלו".

בן גביר הוסיף: "מי שתוקף חייל צריך להיות עצור ואני דיברתי הערב עם משפחתו של אחד הלוחמים והם אומרים לי "איתמר, יורקים על חיילים, מקללים, דוחפים ופוגעים בהם". ואני מכיר את התמונות ואת האנרכיסטים ולכן אני הערב קורא למשטרת ישראל לבדוק".

לשאלה האם ימשיך לעלות להר הבית אמר: "אני אעלה להר הבית. הגזענות הזו שמתייחסים ליהודים בהר הבית צריכה להיפסק, ואני אפעל נגדה".

ח"כ בן גביר: "אני מכיר היטב את אנשי השמאל הקיצוני שמגיעים לחברון: הם מתעללים בחיילים, מבזים אותם, מקללים אותם, והרבה מאוד פעמים גם תוקפים אותם. אני קורא למשטרה לבדוק האם במקרה הזה אנשי השמאל הקיצוני לא התגרו בחיילים ופגעו בהם ראשונים כך שהתמונות שהוצגו מהאירוע היו מסולפות ולא בכדי שירתו צד אחד בלבד".

יחד עם זאת, אומר ח"כ בן גביר: "אין מקום לפגיעה באנשי שמאל קיצוני על רקע דעותיהם – זה ברור, אך מאידך גיסא אנו עדים לכך שיותר מידי פעמים אותם אנשי שמאל קיצוני מצלמים רק חלק אחד של העימות. כאמור, אני קורא למשטרה לבדוק את המקרה היטב, וככל שיסתבר שאותם אנשי שמאל קיצוני פגעו בחיילים ותקפו אותם – יש לעצור אותם מיד ולהעמידם לדין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *