בן גביר פועל מאינטרסים? קריאה למפכ"ל: "שמור על זכות המחאה"

הפניה למפכ"ל מגיעה בעקבות דיווחים על הנחיה של השר בן גביר לשוטרים להפעיל מכת"ז בהפגנות השמאל וכן לעצור מפגינים שיחסמו כבישים

התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בקריאה שלא יפגע בזכות ההפגנה של התנועה וארגוני המחאה.

הפניה למפכ"ל הגיעה בעקבות דיווחים בתקשורת על הנחיה של השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לשוטרים להפעיל מכת"ז בהפגנות השמאל וכן לעצור מפגינים שיחסמו כבישים.

התנועה מציינת בפנייתה כי בהתאם לערכי היסוד העומדים בבסיס פעילות המשטרה עליה לפעול בראש ובראשונה בכדי לאפשר ולהגן על הזכות להפגין ועל החופש למחות, וכי על המשטרה לעשות את כלל המאמצים בכדי שזכויות אלה לא תיפגענה – ובוודאי שלא על ידי השר בכבודו ובעצמו, אשר ייתכן ופועל מאינטרסים פוליטיים שאינם ממן העניין לעבודת המשטרה.

עוד מציינת התנועה כי משטרת ישראל היא המשטרה של אזרחיה – אותם עליה לשרת, ועליהם להגן ועל המפכ"ל להבטיח כי התנהלות השוטרים תעלה בקנה אחד עם זכויות המחאה של הפגינים, ותגן עליהן.

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "עוד לא נוצרה המכת"זית שתרתיע את אזרחי המדינה מלהילחם ולהיאבק על הדמוקרטיה ועל החופש שלנו. אנחנו מציעים לשר בן גביר לחשב מסלול מחדש ולהבין את מקומו, ומצפים מהמפכ"ל להגן על זכות המחאה של אזרחי המדינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *