בנט: העברנו את "התקציב הכי חברתי" נתניהו: "שרי הממשלה לא סופרים את בנט"

מליאת הכנסת התכנסה הערב (שני) לדיון "40 חתימות" שחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט להתייצב מעל הדוכן

מליאת הכנסת התכנסה הערב (שני) לדיון "40 חתימות" שחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט להתייצב מעל הדוכן. בנט פירט מעל השוכן את הישגי הממשלה כתשובה להצעתו של מקלב שכינס את הישיבה תחת הכותרת "התקציב האנטי-חברתי שמעלה מסים ופוגע בחלשים".


"אני חייב להודות שכשראיתי את הנושא של הדיון, לא יכולתי שלא לגחך", אמר בנט לקול מחאת חברי האופוזיציה. "באמת אין גבול לחוסר המודעות העצמית שלכם. הממשלה הנוכחית, מכיוון שהיא משוחררת מרוב הכבלים הקואליציוניים והאינטרסנטיים שעטפו אתכם, העבירה כבר בקריאה ראשונה את התקציב הכי חברתי שהיה פה שנים. אנחנו מעבירים תקציב וזה משהו שלא קרה במדינת ישראל מאז חודש מרץ 2018".

"3 וחצי שנים שלא הצליחו להעביר תקציב כי כל פעם לקחו את התקציב שבוי לצרכים פוליטיים", אמר ראש הממשלה. "לראשונה זה 3 וחצי שנים ישבנו ביחד, התבוננו בצרכים הגדולים, התשתיתיים של מדינת ישראל, בחרנו להיות קשובים לאזרחים ולנתב את המשאבים בצורה נכונה. אני רוצה להודות ליוזמי הדיון מהאופוזיציה על שנתתם לי את ההזדמנות לפרוס את פעולות הממשלה – כי חשוב שהציבור יכיר".

"הוספנו עוד שני מיליארד שקלים לבריאות מעבר לתקציב הנוכחי, עוד רופאים, אחיות… וכמה המערכת הייתה זקוקה לזה אחרי שהרעבתם אותה במשך שנים", טען בנט, "אבל רק התחלנו חברים. עוד דבר שאנו מתייחסים אליו ברצינות והקצינו לו משאבים גדולים הוא בריאות הנפש".

"אחד הדברים המרכזיים בעיני הוא סל הקניות: כל משפחה משלמת על סל הקניות מחיר מהגבוהים בעולם, המחירים עולים ועולים, ולהוזיל אותו זה רק באמצעות עידוד תחרות", הוסיף, "רפורמת הכשרות תשבור את המונופול ותביא להורדת העלויות. נקבל כשרות יותר טובה ובמחיר יותר טוב. זה דבר שאפשר לעשות רק בממשלה כזאת, וכל אחד יודע זאת".

בנט דיבר בנאומו על הכנסת חרדים למעגל העבודה: "זה בזכות הורדת גיל הפטור מגיוס. אין בן אדם במדינה שלא מבין שיש פה מהלך של הזדמנות אדירה לדור של חרדים. מה לעשות, לא כל הצעירים החרדים מסוגלים ללמוד תורה מבוקר עד ליל. משך שנות דור מדינת ישראל הענישה את עצמה פעמיים. אם צעיר חרדי בן 21 רצה לצאת לעבודה אמרו לו לא לא לך קודם לצבא, אז הוא פחד וחיכה עד גיל 25 ואז הצליח להשיג רק עבודה ירודה. אני מודה, ויתרנו על עיקרון חשוב מאוד, עיקרון השוויון בנטל בשירות הצבאי, וזה לא קל, אבל המדינה חייבת להתבונן קדימה ולעשות את הדבר החכם. צריך שיהיה פה דור חרדי יצרני שדואג לעצמו ולילדיו".

אחרי בנט, עלה לדוכן יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, ואמר שבנט הוא לא ראש ממשלה אמיתי: "בנט יושב על כיסא ראש הממשלה ואומר 'אני טייס, אני מטיס את המטוס, אני מנווט', אבל בפועל הוא לא קובע כלום. הוא אולי ראש הממשלה בתואר, אבל הוא לא ראש ממשלה אמיתי. זה פתטי – וזה אפילו מסוכן. הכל זה בכאילו. וכולם מבינים שזה בכאילו. אין לבנט מנדט. אזרחי ישראל אומרים את זה, לא רק אנחנו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת: "אין לבנט מנדט, אזרחי ישראל אומרים את זה. אחרי שלושה חודשים בלבד כראש ממשלה, עם איתרוג וליטוף תקשורתי שאני לא זוכר כמוהו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה. לא היה דבר כזה בתולדות המדינה, שראש ממשלה מכהן מתנדנד כעלה נידף ברוח על גבול אחוז החסימה. גם לא היה דבר כזה לקחת שלטון עם 6 מנדטים שגם אותם הונית. הציבור פשוט לא קונה את הבלוף הזה, של מישהו שתיחמן את דרכו לראשות הממשלה, אחרי שהוא עצמו הצהיר שזה לא דמוקרטי להיות ראש ממשלה אפילו עם עשרה מנדטים. במצב הזה הציבור מביע אי-אמון חד משמעי בבנט.

לדברי נתניהו: "בממשלה הזאת הכל פייק. הכל בכאילו. בממשלה הזאת כל אחד עושה מה שהוא רוצה. אין פה ראש ממשלה. שרי הממשלה לא סופרים את בנט. רואים את זה בריאליטי החדש, ״המירוץ למוקטעה״ – ריצת החנופה של השרים ללשכת אבו מאזן. הסדרה הזו מותחת יותר מ״משחקי הדיונון״. בני גנץ וניצן הורוביץ הגיעו ראשונים, תמר זנדברג ומרב מיכאלי מתחרות על המקום השלישי והרביעי. הקרב צמוד, איזה מתח!

לסיום אמר נתניהו: "תוצאה אחת כבר ידועה. אתם החזרתם את אבו מאזן לחיים. הוא מחוזר על ידי שרי ממשלת ישראל כפי שלא קרה במשך שנים, מאז אוסלו. הריאליטי הזה היה מצחיק, אם הוא לא היה עצוב ומסוכן."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *