בנט לא הכריז על הח"כ המורד כפורש: "שיקלי נקלע לבלבול"

 כמה שעות לאחר התבוסה הגדולה, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לראשונה לתבוסה שנחלה הקואליציה וגם ולהחלטתו של ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגתו להצביע נגד חוק האזרחות.

כמה שעות לאחר התבוסה הגדולה, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לראשונה לתבוסה שנחלה הקואליציה וגם ולהחלטתו של ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגתו להצביע נגד חוק האזרחות.

בנט לא ידע להסביר את המפלה ואמר כי: "שיקלי נקלע לבלבול, לבי איתו. שעה לפני ההצבעה הוא אמר אני לא אצביע בשום מצב בעד פתיחת השערים לכניסת פלסטינים. כמו בחלילן מהמלין שכפר שלם הולך בעיוורון אחר קוסם, נתניהו גרר אחריו אנשים שלא יזכרו לטובה את הלילה הזה. לא ברקת ולא דיכטר – שנאלצים לפגוע בצורה מודעת בביטחון המדינה בגללו". בנט סירב להצהיר האם בכוונתו להכריז על ח"כ שיקלי כפורש בעקבות האירוע.

"גם היום, אזרחי ישראל מתוודעים למרחק בין הכנסת לבין החיים האמיתיים של כולנו", אמר בנט, "מגיע לאזרחי ישראל ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושלא עוסקת כל היום בעצמה. האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך איזשהי מרירות ותסכול, הם בסוף פגעו בטובת המדינה".

"כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם", הדגיש, "גם כאן, כמו בדברים אחרים שהם הזניחו, אנו נתקן את העניין, נטפל בזה ונספק לציבור פתרונות טובים. אנחנו מסתכלים קדימה".

ראש הממשלה הוסיף: "אני מבקש להחזיר את הדיון ואת תשומת הלב לנושאים שאנחנו רוצים לקדם. בסוף, לילות לבנים בכנסת ותרגילים פוליטיים קטנים לא עוזרים למי שרוצה להקים עסק, לעשות קניות למשפחה ולסיים את החודש בשלום. הממשלה שלנו היא ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ושעוסקת בתיקון".

בליכוד הגיבו: "שיא החוצפה של בנט. הוא מדבר על פגיעה בביטחון המדינה?! מי שהקים קואליציה חלשה שנשענת על קולות השמאל הקיצוני ומפלגות פוסט-ציוניות שלא יעשה קולות של מי שסופר את ביטחון ישראל. שיגיד לציבור את האמת – שהוא מוכן לעשות ה-כ-ל כדי לשמר את שרידותו הפוליטית".

בהודעת הליכוד הוסיפו: "בנט העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי-ציונים ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין. במקום לדון בפתרון הציוני הפשוט שהצענו – להאריך את צו השעה בחודשיים-שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד ההגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו. במקום, הוא ושקד המשיכו במכירת החיסול של ארץ ישראל ואפשרו את חוק השיבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *