בני גנץ תוקף : "לאן הגענו שספינים הופכים לדיוני קבינט?"

גנץ קרא להידברות בנושא הרפורמה המשפטית: "אני מציע שוב לראש הממשלה ולשר המשפטים, עיצרו, ובוא נגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה"

יושב ראש מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ תוקף את הממשלה בעקבות התנהלותה בתגובה לפיגועים האחרונים.

בישיבת הסיעה אמר גנץ כי "ראשית אני מבקש שוב להשתתף בצער משפחות הנרצחים בפיגוע הנפשע בירושלים, לאחל רפואה שלמה לפצועים ולומר שהממשלה תקבל גיבוי לכל צעד אחראי שיחזק את הביטחון בכל הזירות.

"לצד זאת, אני מוטרד מאוד ממה שאני רואה בימים האחרונים: הצעות אינסטנט שלא נשענות על מודיעין או המלצות גורמי הביטחון מסתננות לשולחן הקבינט – שמתנהל כמו פרלמנט. צעדים שננקטים מזה תקופה ארוכה – מוצגים בכיכר העיר כ"צעדים מיידיים וחדשים" –"פתרונות קסם".

"עם צאת השבת, כשמיליונים מתוודעים לטבח הקשה – הדבר הראשון שעסקו בו מחוללי הכאוס, השר בן גביר וחבריו הקיצוניים, היה כמה שעות יקח לאשר לאטום בית וחיפוש אשמים. עכשיו זה המשפטנים, אחר כך זו תהיה התקשורת והשמאל.

"לאן הגענו שספינים הופכים לדיוני קבינט? עם ספינים לא מכריעים את הטרור – אלא מתדלקים את השנאה ונמלטים מאחריות. ומעליהם – ניצב נתניהו, שמפצל את משרד הביטחון לחתיכות. שהכניס לקבינט מצרכיו הפוליטיים סוכני כאוס. הוא מנצח על מופעי השנאה האלו. המילים הופכות לאלימות ברחובות – וראש הממשלה שותק.

גנץ התייחס לתקרית בה הותקף בשטח הפיגוע: "אין בליבי על אלו שצעקו כלפיי כשהגעתי לזירת הפיגוע. השאלה היא מי הזין אותם בשקרים, האשמות והבטחות שווא לפני שצעקו מדם ליבם? ומה יקרה כשבסוף הם מקבלים את "אותה הגברת בתוספת ברברת"? כשהאחריות נעלמת והקיצוניות פוגשת את המציאות היא מלהיטה את השטח, היא לא מביאה בחשבון את הניסיון, היא מפעילה לחץ על גופי הביטחון שיכול לגרום לטעויות, היא משדרת לציבור חוסר ביטחון ויכולה לפגוע במעמדנו המשפטי והבינלאומי.

היא יכולה גם חלילה להביא ללקיחת החוק לידיים – מתסכול או מכאלו שיראו את המילים כצ'ק פתוח למעשים. ובעצם – כבר ראינו את זה קורה ללא כל גינוי. אני מבקש להבהיר – המשימה הביטחונית מורכבת וסיזיפית. והיא לא רק לעשות את הצעדים הנכונים כמו להמשיך במדיניות הבידול בין מעורבים לבלתי מעורבים ולהציף את השטח בכוחות בהתקפה ובהגנה.

"היא מצריכה התנהלות אחראית בזירה המדינית כדי שנוכל להמשיך בתיאום עם ידידנו האמריקאים ושותפינו באזור מול איראן. אסור לנו לפגוע ביחסים האלו על מזבח הפוליטיקה. היא מצריכה לשמור ככל שאפשר על תיאום ביטחוני עם הרשות הפלסטינית ועל שגרת חייהם של התושבים הפלסטינים הבלתי מעורבים בטרור שמשרתת את שני הצדדים ומרגיעה את השטח. ויותר מכל – המשימה הביטחונית מצריכה לשדר לאזרחי ישראל קור רוח, מנהיגות, תחושת ביטחון ושליטה. כשאתה שר, כשאתה ראש ממשלה – יש למעשים מחיר, ויש למילים תוצאות. גם בזירה החברתית וגם בזירה הביטחונית.

"אם אופן הטיפול במאבק בטרור מטריד אותי – הדהירה עם ההפיכה המשטרית מדאיגה אותי. הדם רותח – ובקואליציה ממשיכים לשים בראש סדר העדיפויות את הפגיעה בדמוקרטיה. אף אחד לא חושב לעצור אפילו ליום ולחשוב – בזכות מה תמיד ניצחנו את הטרור? איך הפכנו למדינה החזקה במזרח התיכון שיכולה לכל אויביה? כן, גם הביטחון יפגע מהרפורמה הזו – משום שביטחון הוא קודם כל עוצמתה של החברה והאנשים שמביאים את הביטחון.

"לפני שממשיכים בדהרה הזו ונוכח כל האתגרים מולם ניצבת ישראל – אני מציע שוב לראש הממשלה ולשר המשפטים, עיצרו, ובוא נגיע לרפורמה שתחזק אותנו בהסכמה רחבה. האחריות לעוצמתה של החברה הישראלית ולכידותה מול כל האתגרים – היא שלכם. אנחנו כאמור נגבה כל מעשה נכון וכל התנהלות אחראית ואת פעולות כוחות הביטחון בכל מצב. תודה רבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *