בנק ישראל ממליץ לממשלה לשלב בין ערביי יו"ש לעובדים זרים בשוק העבודה

הודעה שפרסם הבנק מתייחסת למחסור בידיים עובדות בענפים שונים במשק, בעיקר בענפי הבנייה והחקלאות

בנק ישראל מפרסם הבוקר (ראשון) את המלצתו לממשלה לעודד העסקת ישראלים בענף הבנייה ובכלל, וליצור תמהיל של עובדים ערבים מיהודה ושומרון ועובדים זרים כדי לאפשר גמישות תעסוקתית בענפים שונים במשק.

בהודעה שפרסם הבנק, נכתב: עם פרוץ המלחמה הופסקה כמעט כל התעסוקה של ערביי יהודה ושומרון בישראל, והצטמצמה תעסוקת העובדים הזרים. אלה יחד היוו, עד המלחמה, כשליש וכמחצית מהמועסקים בענפי הבינוי והחקלאות, בהתאמה. הממשלה פעלה להביא עובדים זרים לענפים אלו, עד כה בהצלחה חלקית, ודחתה עד כה הצעות לחידוש תעסוקת ערביי יהודה ושומרון.

מומלץ לעודד ככל האפשר תעסוקה של ישראלים בענף הבניה תוך שימוש בטכנולוגיה שתגדיל את הפריון והשכר של העובדים הישראלים. בהינתן החלטה להעסיק עובדים לא־ישראלים מומלץ לפעול ליצירת תמהיל של עובדים ערבים מיהודה ושומרון ועובדים זרים. הראשונים זמינים לתעסוקה ארוכת טווח ועונתית בישראל, אך זמינותם מוגבלת במהלך משברים ביטחוניים חמורים. על כן יש חשיבות להרחבה מסוימת של מספיק עובדים זרים בענפים ספציפיים למרות הקשיחות בהעסקתם, והשפעות חברתיות שליליות אפשריות. עד כאן מהודעת בנק ישראל.

נזכיר כי בממשלה קיימת התנגדות גורפת להעסקת עובדים ערבים מיהודה ושומרון בכל ענף ובכל קונסטלציה לנוכח האיום הביטחוני החמור שנשקף מהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *