בעקבות המלחמה: כמעט מיליארד שקלים ייתווספו לתקציב משרד הרווחה

שר הרווחה: "התוספת מעידה על החשיבות הגדולה שרואה הממשלה במענה לצרכים החברתיים המרובים שנוצרו"

שר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי (שס) ומנכ"ל המשרד ינון אהרוני הגיעו לסיכומים עם משרד האוצר על תקציב שנת 2024. על פי הסיכומים, יקבל המשרד תוספת תקציב של יותר ממיליארד שקלים.

מינהל שירותים חברתיים ואישיים יזכה לתוספת של 125 מיליון שקלים לשיקום קהילות שנפגעו במלחמה, חוסן קהילתי, הגדלת התמיכה במשפחות בעוני, לחיזוק המענים לאלימות במשפחה ועוד. מינהל של"ם (שיקום, ליווי ומניעה) יקבל תוספת של 30 מיליון שקלים לטיפול בצעירים ונוער בסיכון ובהתמכרויות. והתכנית הבין משרדית לטיפול בילדים ובבני נוער בסיכון בהובלת משרד הרווחה תקבל תוספת של עשרה מיליון שקלים.

מינהל אזרחים ותיקים יקבל תוספת של 45 מיליון שקלים להגדלה והרחבה של שירותי קהילה לאזרחים ותיקים למניעת בדידות ודחיקת גיל התלות. מינהל מוגבלויות יקבל את התוספת הגדולה ביותר שתעמוד על 430 מיליון שקלים. תוספת זו נועדה לצורך פיתוח והרחבה של שירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלות, במסגרת חוק שירותי רווחה, ועבור תהליך המעבר של דיירים ממעונות לדיור בקהילה.

גם הרשויות המקומיות יקבלו תוספת תקציב כדי להוסיף תקנים של עובדות סוציאליות בדגש על רשויות העוטף, והרשויות שקלטו מפונים. בעקבות הסיכום עם האוצר אמר השר מרגי: "תוספת התקציב למשרד הרווחה משקפת את החשיבות הגדולה שרואה הממשלה במתן מענה לצרכים החברתיים המרובים שנוספו בעקבות המלחמה. הצלחנו לקבל תוספת תקציבית משמעותית לשנת 24. לצד ההכרח בהגדלה משמעותית של תקציב הביטחון, הממשלה קיבלה את עמדתנו ששירותי רווחה חשובים גם הם לחוסן ולביטחון של האוכלוסייה ובמיוחד לאור האתגרים עמם אנו מתמודדים".

מנכ"ל המשרד, ינון אהרוני, אמר: "התוספות התקציביות שלהן יזכה המשרד יאפשרו לו להוציא לפועל את תכניות העבודה לשנת 2024 כשהן מחוזקות בתוספות תקנים ותקציבי פעילות, לאור הצרכים שהתעוררו מאז השבעה באוקטובר. במלחמת חרבות ברזל נוכח הציבור כולו לדעת עד כמה חשובים שירותי הרווחה לחוסן הלאומי, הן ברמה המקומית והן ברמה הארצית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *