בצל בואו של מזכיר המדינה, מודיע שר הביטחון על שינוי מדיניות במלחמה

שר הביטחון יואב גלנט אומר בראיון עיתונאי כי ישראל מתכוונת לסיים בקרוב את התמרון הצבאי ברצועה

בראיון לעיתון וול סטריט ג'ורנל אמר שר הביטחון, יואב גלנט (ליכוד), כי צה"ל קרוב לשלב הבא בלחימה וכי הכוחות עשויים לשנות מהלך. כלומר, לסיים את שלב התמרון האינטנסיבי ולעבור למבצעים מיוחדים במתווים אחרים. גלנט אמר כי ישראל אינה נלחמת מול אויב אחד בלבד, כלומר, מול החמאס. "אני סבור שאנחנו נלחמים מול ציר שלם שאיראן בונה סביב ישראל במטרה להפעיל". מכך גם נובעת הגישה שיש לפעול בכל החזיתות ולשנות את עוצמת הקרבות בהתאם לצורכי המלחמה הרחבה.

נזכיר כי דבריו של שר הביטחון נאמרים על רקע ביקורו של מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן שכבר "רמז" שוב ושוב כי הממשל, כלומר מחלקת המדינה, מצפה שישראל תוריד את הרגל מהגז בכל מה שקשור למלחמה בעזה כדי לצמצם את מספר ההרוגים. אמירה שבבסיסה ההנחה שאפשר להפריד בין החמאס והאוכלוסייה שיצרה אותו.

עוד אמר גלנט כי ישראל אינה מעוניינת להיכנס למלחמה עם חיזבאלל-ה בלבנון, אך הבהיר כי צה"ל יכול לעשות לביירות את מה שעשה לעזה. "אנחנו יכולים לעשות העתק-הדבק לביירות". אין זו הפעם הראשונה ששר הביטחון מזהיר את לבנון מפני הסלמת המלחמה בגבול הצפון. גלנט לא התעלם מאחדות הזירות ואמר: התגובה של ישראל ונחישותה היא לא רק להשמיד את חמאס שנתמך על ידי איראן, אלא לפעול בכוח מספיק גדול כדי להרתיע יריבים פוטנציאליים אחרים בעלי ברית עם טהראן, כולל חיזבאלל-ה בלבנון השכנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *