בצל פיגועי הירי: קרוב ל־500 שוהים בלתי חוקיים נתפסו בשבוע האחרון

במשמר הגבול השקיעו לקראת החג מאמצים גדולים לאיתור ומניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים. מתחילת השנה נתפסו למעלה מ־4,500 שב"חים

במסגרת ההיערכות המבצעית של משמר הגבול לקראת חג הפסח, יפעלו לוחמי מג"ב ובהם היחידות המיוחדות, החטיבות הטקטיות הארציות, יחידות ופלוגות הבטחון השוטף במתכונת מתוגברת. תתוגבר נוכחות הכוחות במרכזי הערים, בנקודות בהן יש ריכוזי קהל משמעותיים ובסמיכות לבתי תפילה וזאת על־מנת להגביר את תחושת הבטחון בקרב האזרחים ולקצר ככל הניתן את זמן התגובה לאירועים.

לצד פעילות זאת, פועלים כוחות משמר הגבול יחד עם כוחות צה"ל ושב"כ בגזרת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים ופגיעה בתשתיות הטרור. פעילות שתימשך גם בימי החג.

כחלק מההיערכות, פועלים הכוחות למניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים וזאת במסגרת מבצע בפיקודו של מפקד משמר הגבול, ניצב יצחק בריק. כחלק מהמבצע משתתפים הכוחות באיתורם ומעצרם של חשודים שמסייעים בהלנה, העסקה והובלה של שב"חים.

במסגרת המבצע שהחל בתחילת השנה האזרחית, נתפסו עד כה 4,548 שוהים בלתי חוקיים ועוד 833 חשודים שסייעו בידם. רק בשבוע האחרון, כחלק מההיערכות המבצעית לקראת החג, נתפסו על ידי לוחמי מג"ב לא פחות מ־491 שוהים בלתי חוקיים ועוד 52 חשודים שסייעו להם. רוב אלה שנתפסו ניסו להסתנן לירושלים שלא כדין. בגזרת ירושלים ועוטף ירושלים נתפסו 397 שוהים בלתי חוקיים. בנוסף, נתפסו 43 חשודים שהסיעו, הלינו והעסיקו את השוהים בניגוד לחוק.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק, התייחס הבוקר (ראשון) לפעילות הכוחות, בהערכת המצב של סגל הפיקוד הבכיר. בריק אמר: "גם במהלך החג, נמשיך לפעול בנחישות, במקצועיות ובערכיות למעצרם של השוהים הבלתי חוקיים וזאת מתוך הבנה כי הם מהווים איום מרכזי בנושא הטרור ובפרט במפגע הבודד, לוחמינו נחושים לבצע את משימתם, שברורה מאי פעם – הגנה ושמירה על בטחונם של אזרחי המדינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *