"בקנין הבנין": מעמד מרומם ומלא הוד בעיר קאז'ניץ בפולין

קהל חסידי קאז'ניץ מהארץ והעולם התכנסו יחד, בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א למעמד "בקנין הבנין", בבנין הכנסת האורחים המרווח והמפואר שנרכש לאחרונה, סמוך ונראה לאוהל המגיד הק' מקאז'ניץ ורבוה"ק • יהושע פרוכטר תיעד

עשרות רבות של חסידי קאז'ניץ מהארץ ומהעולם, התאספו למסע המלכות לעיר הקודש קאז'ניץ.

המסע נערך לרגל ימי השמחה, עת דודים, במעונו של כ"ק האדמו"ר שליט"א – חתונת בנו הרה"צ יצחק שליט"א עם בתו של כ"ק האדמו"ר מטריסק מונטריאול שליט"א.

באופן מופלא, סיימו בימים אלו קהל אנ"ש את סדר לימוד ההלכה היומית (לימוד משנ"ב על הסדר) אותו ייסד כ"ק האדמו"ר שליט"א ועליו עמל רבות החתן שליט"א. מעמד סיום סדר הלימוד, שנוסד לפני מספר שנים, היה חלק ממעמד "בקנין הבנין", בבנין הכנסת האורחים הגדול והמרווח שנרכש לאחרונה, סמוך ונראה לאוהל המגיד הק' מקאז'ניץ ורבוה"ק זצולל"ה.

קהל החסידים שהמריאו לוורשה בצוותא חדא עם הרה"ג צבי יהודה לאו שליט"א רבה של קהילת קהל חסידים פ"ת, שליווה את המסע כולו בדברי תורה, התעוררות וסיפורי חסידים מקדמת דנא – עלו לפקוד את קבריהם של הרהצו"ק ר' מרדכי יוסף מזלאטיפולי זיע"א וצדיקים נוספים הטמונים בביה"ח בוורשה. לאחר מכן, המשיכו הקהל לליז'ענסק, שם קיבלו את פניהם צוות הכנסת האורחים באכסניה מפוארת וסעודה הסועדת גוף ונפש.

עם עלות הבוקר, ולאחר תפילת שחרית, קיים כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שיחת "הכנה דרבה" לפני העליה לתפילה בציון באוהל הנעם אלימלך זצולל"ה, בה הדגיש את הצורך בעשייה מתוך אהבת ישראל כאבן הבוחן המרכזית להתקדמות אמיתית בעבודתו ית'. ומשם,לעליה לתפילה בציון ואין מילים שיוכלו לתאר את עוצם התפילות , את השוועה על הכלל והפרט.

לאחר ריקודין קדישים יחד עם כ"ק האדמו"ר מקאז'ניץ שליט"א בפתח בית העלמין, עלו קהל אנ"ש על האוטובוס של חברת דיליז'נס, והפליגו לדרך העולה לקאז'ניץ. בדרכם לקאז'ניץ עצרו לתפילה בקברי החוזה מלובלין – רעו של המגיד הק' מקאז'ניץ וכן בקבר המהרש"ל.

ומשם, בנסיעה שכולה ניגונים ודברי התעוררות , מתקרבים קהל החסידים לעיר קאז'ניץ. האוטובוס חונה בחניית מבנה הכנסת האורחים, ומיד ניגש כ"ק האדמו"ר שליט"א לקבוע מזוזה בפתח המבנה. ההתרגשות שאחזה בקהל , לא ניתן לתאר במילים… לאחר מכן הקהל כולו צועד כ – 100 מטר לשער בית העלמין בו טמונים באוהל אחד המגיד הק' מקאז'ניץ וצאצאיו האדמורי"ם רבוה"ק זצולל"ה. האוהל היחיד בפולין כולה בו טמונים זה לצד זה ששה אדמורי"ם, זה אחר זה. הקהל מתפלל מנחה באוהל, כשמחיצה מפרדת בין המתפללים לקברים, לפני התיבה עבר כ"ק האדמו"ר שליט"א, ולאחר מכן אמירת פרקי תהלים, מעמד נורא הוד של קריאת קוויטלך וניגון ניגוני קאז'ניץ. תפילות חרישיות, מעומקא דליבא ממלאות את חלל המבנה והקהל כולו בהתרוממות רוח אצילית ומיוחדת.

הקהל שב למבנה המפואר והמרווח של הכנסת האורחים למעמד "בקנין הבנין", מעמד שהופק ע"י חברת ההפקות "יוקרה" בניהולו של הרה"ח משה גליק. סעודה כיד המלך מחכה לאורחים, אליהם הצטרפו אורחים נוספים מפולין, אנגליה וארה"ק. הריקודים כמו פורצים מאליהם וכ"ק האדמו"ר מקאז'ניץ שליט"א נכנס אל האולם הגדול, מלווה ע"י בניו שליט"א. דממה באולם, עת נשא כ"ק האדמו"ר שליט"א דא"ח העוסק בדברי הנו"כ על השו"ע בסוגיה של יציאה מארה"ק לחו"ל לצורך תפילה על קברי צדיקים. וכן העלה על נס את גודל המסירות למען כל דבר שבקדושה של ראש הקהל דקהילת קאז'ניץ במנהטן – הר"ר יצחק רוזנטל שליט"א.

כ"ק האדמו"ר שליט"א סיים את דבריו בברכה לעוסקים ברכש ושיפוץ הבנין, ליו"ר ועד קרן הבנין ר' עשהאל שחף וכן להרה"ח משה קרמרסקי, שיהיה הבנין בנין של הכנסת אורחים הגדולה מהקבלת פני שכינה. בנין שיוכל לארח בעז"ה את מאות המבקרים המגיעים מדי יום, לפקוד בתפילה את אוהל המגיד הק' מקאז'ניץ ורבוה"ק זצולל"ה, ולאפשר להם אף לטבול במקווה טהרה מהודר כיאה וכיאות.

בסיום המעמד, עבר הקהל לאמירת לחיים לכ"ק האדמו"ר שליט"א, שחילק לחיים מהגביע של המגיד הק' מקאז'ניץ זצולל"ה.

צילומים: יהושע פרוכטר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *